Forma de rebre donacions a Fairplayer / Mistu / La Instrumental

Bon dia!

Ahir no ens va donar temps de parlar gaire d’això i vaig rebre una trucada i no sé què vau comentar després, així que podeu posar-ho per aquí i seguim amb el tema.

El treball que he fet aquest cap de setmana ha sigut bàsicament de configurar el GNB de Radi Solar i les altes a Stripe i Mollie (les necessitàvem igualment per altres projectes de la cooperativa). També vaig fer una mica d’investigació sobre diferents possiblitats que tenim.

Vaig fer aquest esquema:

Hi ha diferents opcions, a l’esquerra serien les més ideals a nivell de sobirania però més difícils d’implementar ja que ens tocaria desenvolupar algunes parts, i a la dreta la opció que tenim més fàcil però que llavors passariem per empreses com Stripe o Mollie (amb les seves comissions que bàsicament són aprox 0,25€ per transacció + 1,5% extra). OpenCollective no ens cobraria comissió però si que posa la opció predeterminada a l’usuari d’afegir un percentatge no obligatori per la plataforma.

Algo que crec important a tenir en compte, és que sigui una eina on l’usuari que dona diners pugui donar-se d’alta i de baixa o editar/ampliar la seva donació i així ens requereixi menys feina de gestionar nosaltres.

Què en penseu? Algun dubte?

Hi ha l’Aixeta també, seria opció 4,no?

Aii clar, joder! Després faig traspàs del que estic parlant amb el Cesk Freixas que curra allà

1 'M'agrada'

Més que currar, n’és el director, no?

Si en realitat si.

Vale, he llegit l’àudio que em va fer i diu que suuuper encantadíssims de que fem servir l’aixeta. Tant pel projecte català (Mistu) com també per projectes que vulguin tenir parts en anglès o més universals (Fairplayer). I que ens baixarien les comissions per ser un projecte activista / social. Ara li he preguntat quines serien aprox. aquestes comissions per poder valorar-ho, però pinta molt bé!

4 'M'agrada'

Per afegir una mica més d’informació, des de Mirlo han començat una conversa plantejant finançament comú de les diverses eines tecnològiques, de moment ho copio literalment:

Creating a card to discuss using Auxpack, etc. to remove friction for people who might want to financially support everyone’s interlinked projects but don’t want the hassle of going to each place to contribute. Currently, this would look like someone donating, say £10, and it gets evenly divided up between Jam, Bandwagon, Faircamp, Mirlo, Fairplayer and Unstream to fund work on the indie distro idea and interoperability. I think people want to support everyone’s projects but get overwhelmed by options, even though there’s an urgency for a radical indie distribution system. I also think from a marketing perspective, it’s a really cool story, it’s something we could pitch to music news outlets and it lets musicians and listeners know that there’s a strong network in place that they can be part of without having to put all their eggs in one basket. :egg::basket:

…auxpack és una eina que va començar el creador de Unstream que permet fer una donació única que es reparteix col·lectivament. Ho posa com a exemple, no té pq ser la única opció. Probablement per dins fa servir Stripe.

Totes aquestes iniciatives de finançament són compatibles i poden coexistir.

1 'M'agrada'

Algú té experiència integrant la passarela de pagament de redSys? Crec també que aquesta opció fa més dificil donar des de l’extranger, no?

Potser podem tenir dues vies, una local i una internacional?

Val, us explico, l’Aixeta ens obra les portes de bat a bat perquè hi creem allà el nostres perfil (o nostres en plural). ens diu que normalment la comissió és del 5% per l’Aixeta però que al ser una projecte on volen col·laborar ens ho deixen a un 1,5%.

Jo veig molts avantatges ja que és software lliure, català i ens permet generar comunitat entre la gent que aporta (subscriptors) enviant-los newsletter i publicant a través de la plataforma. Crec que per Mistu és ideal.

El dilema de si tenim dos perfils separats

Al GNB he creat tres saldos: La Instrumental, Mistu i Fairplayer. Crec que es mereix un fil resumir i debatre com pot ser l’economia interna, però crec que de moment ens va bé tenir-ho separat:

· La Instrumental: Crec que ara per ara no li cal perfil a l’aixeta, és auto-sostenible amb els moviments i penso que està bé com està i és simple, així que res.

· Mistu: Aquí si que ens interessa començar a tenir diners per anar pensant en un possible hosting compartit on tenir la isntància de fairplayer, el viver, etc. o la possible posada en marxa de la cooperativa amb tot el que implica. A més, en la mesura del que puguem, també es podria col·laborar amb Fairplayer (transacció interna Mistu → Fairplayer).

· Fairplayer: Penso que està guai que rebi donacions per separat i tingui la seva pròpia via. I poder pagar els gastos relacionats amb el desenvolupament de la plataforma amb el que rebi: infraestructura, algunes tasques, etc.

Què opineu? Què us sembla?

Si us sembla bé, podriem començar penya de la comi comunicació + penya comi economia (jo) a crear el perfil de Mistu i el compartim per aquí perquè també pugueu veure com seria i si és la plataforma adecuada per Fairplayer?

2 'M'agrada'

Jo he integrat Redsys amb Django (la tecnologia que fem servir per a Fairplayer) - de fet ara mateix mantinc oficialment el “connector django-redsys”. És un terminal punt de venda virtual per pagar amb Visa/Mastercard. Crec que això ho fa usable des de molts països (no tot arreu, però per una via de donacions més local segur que va bé, i molts altres països “occidentals”).

3 'M'agrada'

Brutal… doncs tenint la teva expertesa la veritat és que tiraria per aquí!

1 'M'agrada'