Selecteh, projecte de recomanació humana

Obrint el ventall d’interès una mica: A music selection idea welcomes your feedback - General - The Social Music Network

2 'M'agrada'

Hola! Sóc el que ha presentat aquesta idea que en @txels ha enllaçat aquí adalt. Sobre la invitació a la trobada de dilluns, moltes gràcies, si és a les 6 puc, i si és a les 5 hauria de mirar.

Sobre les possibilitat de coŀlaboració, aviam què teniu pensat amb la personalització de Fairplayer i altres coses que tingueu en ment. D’entrada penso que…

• La idea de publicar seleccions / reviews musicals es basa en les plataformes de música social però no li convé restringir-se a una plataforma, per més àmplia que pugui ser.
  • A nivell de programari, Wordpress + plugins proveeixen tot el que cal per a muntar el projectet, i no hauria de ser complicat (per a algú que conegui WP).
  • Per tant, d’entrada penso que Fairplayer, Mirlo, Bandwagon, Ampwall, etc, són projectes essencialment diferents que la idea aquesta que tinc al cap, però hi ha ample marge de connexions via RSS i/o ActivityPub. No hi he pensat, però un parell d’exemples relativament senzills que venen al cap serien…
    • El projectet aquest tindrà tags, i els tags tenen RSS. Potser interessa tenir un tag “Fairplayer” utilitzat en seleccions de música disponible a Fairplayer, i llavors podríeu incrustar el RSS d’entrades d’aquest tag a algun lloc…
    • Potser us interessa tenir un “zine” per a Fairplayer.band on feu una selecció musical mensual que llavors republiqueu o agregueu via RSSa la vostra web (o viceversa).

En fi, volia compartir el meu estat mental actual per si serveix. :slight_smile: Si tot va bé ens veiem dilluns – online.

3 'M'agrada'

Eii @icaria36 benvingut a aquest àgora. He intentat respondre en anglès a l’altre fòrum, tenia pendent registrar-m’hi des de fa temps i he aprofitat.

Sobre això, crec que entenc perquè ho dius però no acabo d’estar d’acord. Entenc perquè les llistes de curadoria no haurien d’estar a un Mirlo o a un Faircamp, però si que penso que a Fairplayer si, perquè precissament és una de les principals funcionalitats de Fairplayer, tot i que no haguem començat per aquí.

La idea de Fairplayer, que no és crear una plataforma més on penjar la teva música, surt d’una necessitat similar a la de la teva idea: hem de crear ponts entre diferents plataformes potenciant la bo de la descentralització actual però intentant que aquesta no sigui un problema per l’artista (que ha de penjar la mateixa cançó a 4 plataformes) o per l’oient (que ha d’anar a quatre plataformes o més per poder escoltar el que li agradaria escoltar).

Llavors, jo segueixo bastant decidit d’incorporar aquesta part bastant fonamental que és la curadoria, llistes, novetats, dins de les instàncies de Fairplayer.

El que em semblaria prou interessant, és que des de la plataforma de zines, es puguéssin agafar aquestes llistes / curadoria, per tenir-les centralitzades en un sol web juntament amb llistes / curadoria creada directament com a zine o en altres llocs.

1 'M'agrada'

Coincideixo amb tú, però he vist en la teva proposta prou solapament perquè sigui interessant fer una mica de “pol.linització creuada” i almenys compartir en més detall cap a on anem els diversos projectes. I per mi és fantàstic que hi hagi múltiples iniciatives amb propòsits similars (p.e. descobrir i promocionar o recomanar música d’artistes independents).

Perquè tal i com diu @guillem la idea del què vol ser FairPlayer és fonamentalment diferent d’un Mirlo o Bandwagon etc, i està bé que ho anem explicant.

Moltes gràcies @guillem i @txels pels comentaris aquí i allà. Podem seguir la conversa aquí per si hi ha més coses a dir abans de que ens trobem dilluns.

Primer de tot dir que, sí, tot i que el principi no em quedava clar, he entès que Fairplayer no va d’hostatjar música sinó de fer coses amb música ja hostatjada (i escampada) a diverses plataformes socials. En aquest sentit, és cert que la meva idea encaixa perfectament amb la filosofia de Fairplayer i la resta de peces instrumentades que esteu construïnt. No em queda clar com de prop o lluny esteu d’implementar aquesta visió però vaja, ja heu fet molt i seguiu fent o sigui que bé. Pas a pas.

(Per cert, m’agrada molt veure que esteu pensant en playlists, un tema que m’interessa molt – vegeu Fair and autonomous playlists - General - The Social Music Network )

En qualsevol cas, el projecte que tinc al cap no hauria d’estar limitat per la possibilitat tècnica de llistar una cancó a Fairplayer a data d’avui, d’oferir un player incrustat, etc. Si algú penja una cançó a un lloc que mai no hem vist abans, encaixa amb la definició de música social, i és el millor que he sentit des de Me Gustas Tú, se’n va directe a la propera entrega del zine ni que sigui amb un simple enllaç. :slight_smile:

Un altre punt que per a mi és un requeriment és una certa centralització i consistència editorial (els principis que he explicat a la proposta). Això li dóna caràcter a un mitjà i contribueix a atreure més atenció. Les revistes musicals dels anys 80 i 90 (i algunes webs que han sobreviscut més enllà) han tingut el rol que han tingut perquè oients i artistes sabien més o menys què es podia esperar de cadascuna, i a això hi anaven. Sóc molt fan de l’autonomia i la descentralització, però penso que per a que aquest projecte aconsegueixi un impacte que beneficiï més a oients i artistes va bé tenir un lloc amb uns principis de funcionaments comuns. Un lloc divers, però un lloc amb uns objectius i una governança comunes.

I també veig un risc (depenent de com es veiés aquesta combinació) d’intentar encaixar una ma a una sabata i acaba dissenyant sabates que van bé per les mans i els peus, quan de fet ja hi ha guants que van bé per a mans en tota mena de situacions. Vull dir que si el project que presento es pot muntar en un cap de setmana amb un WordPress + plugins + retocs de configuració, doncs penso que aquesta és la via a tirar abans d’intentar crear codi nou que algun dia cobrirà aquestes necessitats després de molt d’esforç (que es podria haver invertit en millorar les sabates pels peus). :wink:

Dit tot això, m’encanta tot el que esteu fent i estic d’acord que encaixa molt bé. A més, ja ens coneixem un mica i veiem per on anem, la qual cosa ajuda en situacions com aquesta. Per la meva banda no tindria cap problema (tot el contrari, m’encantaria) si aquest projectet formés part del ventall de projectes organitzats per aquest coŀlectiu, al qual m’hi sumaria, i posaria el projecte sota la governança etc del grup. Com ja haureu vist els que sabeu de quin peu calço, tendeixo a llençar idees mínimament formades i si pot ser amb prototip, per lliçons anteriors apreses de proposar idees sobre fulls en blanc, però la intenció és comunitària i aquesta mena de projectes només pot assolir els seus objectius en comunitat. Vaja, que no tinc cap interés en tirar pel dret tot sol.

((((He de parlar d’“el meu projecte” fins que tingui el domini confirmat, és que se’m va bloqiuejar la tarjeta i vaig reservar el domini amb una transferència bancària encara no confirmada i… Però tan aviat com el domini estigui confirmat us dic el nom i aviam si us agrada.)))

3 'M'agrada'

Ja tinc el domini aprovat:

Selecteh

selecteh.org

Com he comentat a la proposta, vull encetar un zine called Electre. La URL seria

electre.selecteh.org

Què us sembla el nom del projecte, així d’entrada?

@icaria36 En el post que comenteu aquí A music selection idea welcomes your feedback - General - The Social Music Network preguntes si coneixem propostes d’aquest estil.

D’alguna manera jo ho relaciono amb les ràdios independents (en el sentit d’una plataforma amb curadories fetes per persones) per exemple a Barcelona existeix Dub Lab, tenen un estudi format per voluntàries i allà graven les sessions. Una mica com la radio internacional NTS (que jo gasto moltíssim, hi descobreixo molta música i m’acompanya tot el dia).

Crec que d’aquí es poden treure idees xules i col·laboracions

2 'M'agrada'

Hola @Sofi! Ostres, quin parell de projectes més interessants que has compartit. Sí, jo també he descobert molta bona música recent gràcies a ràdios independents, i són un altre factor d’inspiració (relacionat: podkasts.org). No tant per escoltar programes de música com per escoltar programes d’entrevistes o del que sigui on posen cançons per trencar el ritme i tal, molts cops ni tant sols en relació al tema del programa i plas! peazo cançó i grup interessant que decobreixo gràcies a això.

Portem dues dècades o més de refinament d’algoritmes i encara no li arriben a la sola de la sabata d’algun humà que ve i et diu, mira, aquesta cançó t’agradarà, aquest grup és l’hòstia, etc. I sí, d’aquí la motivació.

2 'M'agrada'

Després de la trucada d’avui (que m’ha encantat!) em queda clar que…

• No veig Selecteh com una personalització de Fairplayer sinó com un projecte veí i complementari – potser és temps de seguir la conversa en un tema apart per no fer derivar més aquest sobre personalització?
  • Veig Selecteh com un projecte 100% en la línia de La Instrumental, amb moltes oportunitats per entrellaçar amb Fairplayer, Mistu, etc, i us pregunto què cal fer per demanar formar-ne part.
  • Vull muntar un prototip de Selecteh tal i com el tinc al cap, i primer pensava en buscar alguna/es persona/es que vulguin muntar-lo per encàrrec, però si hi ha interés dintre o pels voltants de La Instrumental, jo encantat (i ja estic en contacte amb @Tlayoyo, tal i com hem quedat a la reunió).

Si per algun motiu tot això no us encaixa, cap problema, eh? Entenc perfectament que aquí porteu un anyet treballant a bon ritme en unes línies clares, i jo acabo d’aterrar i amb el pedal a fons…

2 'M'agrada'

@icaria36 jo crec que si vols utilitzar aquest fòrum per Selecteh es podria utilitzar una subcategoria a ‘Aliances’ igual que amb Mirlo, de moment, i ja anem veient. El fòrum de The Social Music Network també és un lloc adequat. Al final La Instrumental engloba més el moviment social local i el The Social Music Network l’ecosistema tecnològic que ho sosté.

3 'M'agrada'

Moltes gràcies per aquesta clarificació. Llavors crec que per motius pràctics és millor que continuï el desenvolupament de Selecteh a TSMN (treballant a la rerabotiga amb @Tlayoyo si li sembla bé) i quan hi hagi un prototip funcional que li pugui interessar al context de La Instrumental ja obriria un tema aquí a on toqui. Us sembla? Si teniu altres idees, endavant.

1 'M'agrada'

Jo crec que com et sentis còmode! Pots tenir allà el desenvolupament més tècnic allà i aquí preguntar per aspectes més “socials” o conceptuals. Però crec que La Instrumental també sosté un contingut més tècnic (si ho prefereixes). Com per exemple el Fairplayer… I els que puguin sortir!

En resum: crec que La Instrumental és molt flexible i ja està bé que ho sigui (és un bon paraigües, així), depèn més de com et sentis tú amb cada espai.

1 'M'agrada'

Jo ja he dit com em sento aquí: :slight_smile:

Com a nouvingut que sóc no estic una posició per anetendre bé si realment encaixa o no, i quina seria la millor manera de contribuir a aquest projecte. Per això us pregunto a vosaltres i faré aquí el que m’aconselleu.

La meva resposta, potser una mica barroca, és que aquí hi encaixa (en la meva opinió).

1 'M'agrada'

Jo també penso que encaixa eh! Lo únic que em fa por és que es converteixi en un àgora molt techie amb molts noms diferents i que espanti penya que no ho és tant o no està prou implicada per entendre-ho tot. Però la clau està en l’equilibri. Crear una super categoria amb subcategories equivalent a Fairplayer o Mistu, de moment, em sembla massa (opinió meva). Tenir una subcategoria i algun/s fils està genial. Si de cop es convertís en algo més transversal que engloba molta gent implicada i “comissions” llavors si que em sembla bé fer la categoria més gran. Però bueno, és la meva opinió.

2 'M'agrada'

Dormir va molt bé per aquestes coses. :yawning_face:

Aviam què tal això:

• Selecteh és un projecte de La Instrumental com per exemple FairPlayer.org i està sotmés als principis i governança del paraigua instrumental, seguint la idea d’autonomia i accions integrables o úniques de Reflexió debats que encallen + Proposta següents passos .
  • Jo coordino com a persona que ha aportat la idea i està disposada aportar les hores per tirar el projecte endavant. Em comprometo a provar si aquesta proposta qualla o no, com a mínim donant-li un any de funcionament i llavors veiem què tal. Qualsevol persona involucrada en La Instrumental s’hi pot sumar al projecte. Qualsevol persona que publiqui a Selecteh s’hi pot sumar també. I ja decidirem com ens organitzem internament, en una acció integrable.
  • Els projectes de La Instrumental tenen prioritat a l’hora de fer un mapa de ruta i prendre decisions editorials o tècniques. Si per exemple Mistu diu que Selecteh pinta bé però li manca X perquè realment els sigui útil, això té prioritat sobre el que demani algú porai. Òbviament, les peticions de qui publiqui a Selecteh són també importants, però en cas de incompatibilitat, els projectes de La Instrumental tenen preferència.
  • El projecte té una ambició global, no local, i el seu desenvolupament és en anglès per defecte. No té sentit obrir un espai amb predomini de l’anglès dintre de agora.lainstrumental.org i per tant hem de trobar un altre lloc. Si aquest lloc és the.socialmusic.network o no, aquest és un altre tema, i un bon exemple d’acció integrable. :slight_smile:
  • Sobre la feina a fer i els serveis a soŀlicitar, i especialment la feina i els serveis que costen diners, La Instrumental i la seva xarxa al voltant tenen prioritat. Si la Instrumental o la seva xarxa no poden o no volen assumir una feina o un servei concret, cap problema i buscarem a un altre lloc amb una altra acció integrable. És el que està succeïnt ara mateix amb la feina de muntar el prototip i la conversa inicial amb un parell de membres de La Instrumental que veurem si tira o no endavant.

Com ho veieu?

1 'M'agrada'

@Tlayoyo @ayman Us he estat gairebé assetjant per a demanar-vos una proposta al voltant d’un Wordpress multi-site però estic rebent idees sobre utilitzar Ghost i m’estic informant i hi estic pensant i estic arribant a la conclusió que per al prototip i “l’escalació” (si n’hi ha) i la concentració en blog + ActivityPub + email newsletter potser és una millor opció.

Sembla que a La Instrumental o a Anartist no hi ha res de Ghost? Tampoc no hi ha cap WordPress, o sigui que sigui quina sigui la tria seria una nova entrada, Teniu alguna opinió sobre Ghost? Bona, neutral, dolenta…? I en comparació amb WordPress? També podeu dir que us és igual perquè sigui el que sigui no voldreu tocar aquest servidor virtual… :sweat_smile:

Doncs jo no en tinc experiència personal, però al Fedivers la gent n’és bastant fan, de Ghost.

Què vols dir?

Vull dir que (si no m’equivoco) no hi ha ni cap Ghost ni cap WordPress, i per tant, fos quina fos l’elecció seria “nou territori” en quant a hostatjar i manteniment.

I sí, jo també tinc aquesta impressió de que hi ha molta gent al Fedivers a la que li agrada Ghost però sense jo saber-ne els detalls, i per això m’estic informant. Sobre WordPress ja sé més o menys el que haig de saber, crec. Ens coneixem de fa anys, per les bones i per les altres. :slight_smile:

Ah! Bé, tant a La Instrumental com a Anartist hi ha uns quants Wordpress… Per això no acabava d’entendre el comentari.

Si vols te’n puc montar un a Anartist.

1 'M'agrada'