Properes formacions per Mistu / Fairplayer / La Instrumental

Actualitzo necessitats de formació sobre l’última conversa que vam tenir al GT de Mistu i d’Economia.

• Formació en gestió de biblioteques i curadoria de col·leccions musicals: sabent les especificitats del sistema de biblioteques públiques, ens interessa veure si ens interessa trencar amb les dinàmiques d’economies de plataforma i els models de subscripció digitals, i veure si ens interessa fer un símil en els préstecs i la curadoria musical estil biblioteca i com es paga per als autors i creadors, com és el pagament per ús i els conceptes de PLR (?) en els que podríem fer un símil important-lo al model de MISTU. Ens interessa veure també la possibilitat de plantejar una injecció pública al projecte, funcionant com a equipament públic de gestió comunitària (símil Ateneu de Nou Barris, però en entorn digital). Pensem en referents de Vapor Vell com a biblioteca musical de referència a Barcelona.

• PRIORITAT: Alta

• ESTAT: Tenim un contacte d’un expert en Biblioteconomia i Documentació, molt ficat també en el món de la música, i forma part de grups i demés. Es diu Julian Figueres, i estem en contacte per a definir el requeriment.

• Formació en Drets d’Autor musicals i legalitat: ens volem cobrir l’esquena en drets d’ús, distribució i creació musical.

• PRIORITAT: Alta

• ESTAT: he contactat amb un amic meu advocat que ha treballat en drets artístics, a veure si té algun contacte més específic que ens pugui derivar. Qualsevol persona que tingueu a prop que ens pugui ajudar si us plau, manifesteu-vos!

• Formació en Retribució equitativa i en Algoritmes equitatius: ens interessa veure com plantegem sistemes de retribució als artistes i grups equitativa, on es beneficiï els grups emergents, hi hagi un topall, o hi hagi una tendència dexponencial en aquest sentit. A part, ens interessa veure com han de ser les lògiques de recomanació, com es tracten els gèneres musicals, com es pot promocionar la descoberta, quines són les lògiques capitalistes i d’acumulació de les plataformes actuals i com defugir-ne.

• PRIORITAT: Mitja-baixa

• ESTAT: Tenim el contacte amb Ingrid Guardiola a qui podem convocar per a parlar-ne i estava disposada a participar.

Tenim recursos disponibles o vies de finançament per a retribuir la participació de les participants i la seva preparació.

cc: @guillem @ayman @txels

3 'M'agrada'

Hola! Jo tinc un contacte molt interessant que Edi de Za i Victor em van passar l’any passat, però que mai hi vaig contactar per que encara estava la cosa una mica verda. A la seva pàgina ofereix cursos de propietat intelectual en el sector musical, a més que li podriem demanar una assesoria.

Es diu Ainara Legardon i l’Edi m’ha passat el seu correu i que li podem escriure directament.

Jo demà marxo a Argentina, però puc passar-vos el contacte perque li escriviu si voleu avançar amb això!

3 'M'agrada'

Passame’l sofi i començo a veure durant aquests dies si ho podem anar programant per a l’octubre. Merci!

2 'M'agrada'

Ja ho tens per privat :slight_smile:

Merci @annavicentsoria … a mi m’agradaria proposar que ens plantegem una formació en governança sociocràtica. Crec que és un model de governança que ens encaixaria molt com a col.lectiu descentralitzat. Al llarg de les properes setmanes aniré explicant amb més detall perquè, i motivant-nos a adoptar-ho.

Es dóna el fet que Mirlo ho fan servir, i que un dels fundadors de Mirlo (Alex) hi està molt versat, ens podria oferir mentoria i acompanyament (a part d’anglès, parla prou bon castellà). Com a efecte secundari serviria per aprofundir encara més els lligams (la federació) amb elles.

Afegit: p.e. just Alex de Mirlo co-facilita aquest curs, pq vegeu una mica per on va 🌿 Governance for Liberation: Making Decisions, Sharing Power, and Agreeing Online

3 'M'agrada'

Boníssima idea, és quelcom que ja comentàvem amb la @Birch que volíem explorar i si, creiem que ho necessitem i és adient formar-nos. A més, ara que veiem que entren nous projectes ens interessa com a Instrumental.

Per mi endevant, programem-ho online per quan pugui Alex, i quan coincidim la majoria que hi puguem anar. Li podem demanar que ens proposi algunes dates i votem. Decidim si ens interesa pagar-ho com a instrumental, i si tenim caixa per a fer-ho. Necessitaríem després tenir un material en català o castellà per als que no parlen anglès del grup.

Sobre les altres formacions que vaig comentar, us actualitzo:

• Estic en converses amb Juliàn per a la formació en biblioteques musicals
  • Sobre drets d’autor, hauriem de contactar amb la Ainara

Però crec que el més important és que decidim quines són les formacions més prioritàries abans de concretar res!

Abraçades,

2 'M'agrada'