Què ens cal per una nova instància de Fairplayer (i un parell més)

Hola!

Ahir ens vam reunir des de Mistu i vam definir que el mínim que caldria per a instal·lar una instància pròpia a nivell de programari de Fairplayer és poder personalitzar:

• domini (això no ho ha de fer Fairplayer)
  • logo
  • banner
  • relat (about us)
  • color principal (això pot ser una mica més complicat si volem que quedi bé amb el tema general, potser no és necessari per una primera versió)
  • canviar codi verificació.

@txels @MaciAc @Tlayoyo

3 'M'agrada'

(he canviat el títul per Fairplayer enlloc de Mirlo)

1 'M'agrada'

Per afegir context, que sapigueu que hi ha un projecte a codeberg per fer seguiment d’això (i potser un àmbit més general de “Fairplayer auto-allotjable…”): Fairplayer 1.0 (multi-player) - fairplayer/fairplayer - Codeberg.org

No acabo d’entendre molt d’on surt això. M’ajudaria si ho expliqueu des de “quina és la necessitat i per a qui”?

També estaria bé per mi entendre si tot el que mencioneu ha de ser personalitzable en el moment de fer la instal.lació (un sol cop, ho pot fer un “tècnic”), o ho ha de ser per part de personal amb les credencials adequades al llarg de la vida de la instància (jo interpreto això segon, però no està de més ser explícit).

Ara pensava, si això és liderat des de Mistu, no seria millor que estigués com a categoria “Mistu”? I en el mateix grup amb converses com “què cal per muntar un viver…” etc.

Crec que així potser seria més fàcil d’esbossar un full de ruta de Mistu (plantejat des de les necessitats de Mistu, més completes) i que alimenti altres equips quan calgui.

Bé, és difícil posar-ho en un lloc o un altre. Jo ho vaig acabar posant a Fairplayer perquè llisto només les coses que necessitem a nivell del programa Fairplayer. Per fer-ho senzill de trobar i visibilitzar per a l’equip de Fairplayer.

Després caldrà tot un seguit d’altres coses (com l’estratègia de hosting de les artiestes, viver, etc.) que segur que s’hauran d’esbossar en un altre espai.

Això ho vam pensar amb el @MaciAc i té a veure amb que no hi hagi problemes amb els codis de verificació si un faircamp vol ser validat en dos Fairplayers (Fairplayer.band i Mistu, per exemple).

mmm. Potser en una primera fase si és complicat crear les interfícies o els paràmetres ho pot fer un tècnic per Mistu (és la gràcia de que quedi “a casa”). A mitjà plaç segur que seria interessant que pogués ser modificat per algú amb credencials adequades, la segona opció que comentes.

Finalment, he vist que has canviat el títol (amb bon criteri). Només volia aclarir que al dir “primer Fairplayer” no volia desmerèixer Fairplayer.band, que és clarament el primer Fairplayer. No vaig transmetre bé el concepte de “primeres experiències d’autoallotjament del Fairplayer” implicant que era sortir amb el mínim i ja aniríem completant per a segones o terceres experiències.

O sigui la necessitat real seria “que un catàleg pugui afegir-se a dos reproductors sense conflicte”? Així ho entenc.

Si és això, potser que hi ha altres maneres millors de resoldre-ho. (El qual no treu que crec que hem de canviar la manera com hem implementat els codis de verificació, que no tenia en compte el “multireproductor”, però és un problema tècnic que ja trobarem com resoldre, no una necesstat de Mistu - potser és això el que volia dir @MaciAc?).

De tota manera jo crec que més aviat hauríem d’optimitzar que un catàleg només li calgui afegir-se a l’ecosistema un cop, i donar permís/consentiment de “republicació” perquè aparegui a tot arreu.

Sí, exacte.

Bé, això potser serà desitjable a llarg plaç però:

1. Passa per la federació entre Fairplayers i crec que serà una fase bastant més tardana.
  2. Crec que pot ser positiu que hi hagi un nivell de consentiment moderació entre Fairplayers (que defineixi aquesta federació) però que l’artista sempre pugui sumar-se a dos Fairplayers directament (en cas que no federin els Fairplayers per decisió de moderació).

No té perquè, en tot cas no ho hem debatut gaire ni decidit. (I hi ha opcions senzilles per començar, si el que estem pensant és evitar complexitat o feina.)

Perquè si no contemplem compartir catàleg entre players encara, hem de contemplar “duplicar” o “repartir” manualment el catàleg de fairplayer.band amb mistu.org i potser és més feina això que federar ja de sortida.

1 'M'agrada'

D’acord. El que sigui més fàcil, la necessitat és que siguin a Mistu sense que calgui que marxin de FP.band.

Ara bé, no només és fedarar en el sentit de disponibilitat de catàleg. També és pensar a quin Fairplayer tindrà sentit que tinguin el compte base (o preguntar-ho).

2 'M'agrada'

Si, exacte. Em referia a lo del metadata-site, on ara afegim un codi amb el nom “fairplayer-code” que és únic per instància+user+domini

Jo també penso que hem de resoldre-ho d’una altra manera.

2 'M'agrada'