Promoció del Fairplayer en la instru

Holi gent bona!

No seria mala idea fer una publicació anunciant el Fairplayer en les xarxas de la instru, i si algune vol fer cartells o pegatas o algo molaría massa.

Teniu el material promocional, logos, ninots, etc. amb aquesta carpeta :slight_smile:

Besis

2 'M'agrada'

Quin tipus de promoció tens en ment?

Personalment a nivell de comunicació, crec que podríem relatar el que va passar al segon moviment. Ho proposo en aquest fil.

Una de les xerrades que crec que seria interessant de fer retorn és la de Fairplayer, tant amb article més extens com amb píndola curta per a Mastodon.

@marcelcosta em refereixo que ara si no ets al fedi es molt dificil coneixer el projecte de fairplayer.

Primero: se me ocurre afegir el enllaç en el instagram i quizas fer una publicació mostran fairplayer.band, ara mateix al insta de la instrumental no tenim res del fairplayer o esta una mica escondido.

Segon: Igual fer promoció en salas de concerts o centres civics o festis amb cartells o pegatas

A part del segon moviment i tot lo que hem fet pue

3 'M'agrada'

Totalment!! Hem de trencar aquesta barrera

• Voto sí a afegir l’enllaç a l’instagram (ho puc fer jo mateixi)
  • Lo de les pegates super xaxi! Jo en volia fer algunes dels QR que m’ha passat el Carles
  • Començaré per lo bàsic que és dir a les músiques locals que estan al Fairplayer (i potser no saben que hi son) qui som i que ja poden promocionar les publicacions des d’aquí :slight_smile:
2 'M'agrada'

Jo també estic d’acord, però d’aquest tema sempre m’ha fet patir una mica lo de anunciar Fairplayer i després anunciar Mistu i que la getn es fagi un lio. Però veient que no està tirant endavant la instància de Mistu (suposo que encara és bastant percal replicar fairplayer i caldria federar) potser si que es pot anunciar fairplayer.band de moment. I assumir que la gent es farà un lio…

O potser es pot fer promo de Fairplayer.org no? Vull dir del programari

1 'M'agrada'

Sobre la instància de Mistu, quin és el blocker ara mateix? No creieu que ho podriem llançar sense federar, simplement amb el mateix catàleg o nomès el local de moment?

1 'M'agrada'

Ei!

Sí, és un dels temes que es va parlar dilluns. Prémer l’accelerador per a fer una instal·lació per a la música local.

Queden alguns serrells per polir a principis de curs i llavors jo crec que ja tindrem una bona eina per anar a fer l’InstroTour amb @Sofi, @annavicentsoria i qui s’apunti. Ja tenint un reproductor amb catàleg local (i no només una idea).

2 'M'agrada'

En quant a això, hi ha aquest fil de Fairplayer sobre què cal per poder fer la replicabilitat de Fairplayer i com podem prioritzar-ho per engegar la instància de mistu: Instancias de Fairplayer facilmente replicables

1 'M'agrada'

Holi a tot-hom,

Volem no posar fairplayer a las xarxas comercials o altres llocs fins que tinguem Mistu? o ke fem?

@Sofi @marcelcosta @guillem

Pel que fa a crear un compte de Fairplayer a les xarxes privatives, crec que cal un debat a part amb l’equip de Fairplayer.

Pel que fa a promocionar Fairplayer des del compte de La Instrumental, jo m’imaginava esperar a promocionar Mistu si volem fer que sigui molt fàcil d’entendre. Crec que el que molaria seria crear primer els comptes de Mistu (a parlar quines plataformes) i publicitar ja tot conjuntament des de la instrumental + mistu.

El discurs me’l imagino algo així com:

Nivell 0: el titular (algú que llegeix en diagonal)

"Ja disponible la primera versió de Mistu, la nova plataforma de música catalana autogestionada per les oients en diàleg amb les comunitats d’artistes locals’

Nivell 1: el subtítul (qui llegeix una mica més)

“Mistu s’està construïnt des d’un procés obert sota el paraigües de La Instrumental, un moviment social al voltant de la música que sorgeix des de la necessitat de vehicular noves propostes més enllà de la campanya de boicot a Spotify”

Nivell 2: la teca (qui investiga més)

Aquí ja explicaria tot, i és on entraria Fairplayer.
“Mistu utilitza el programa Fairplayer, desenvolupat també localment sota el paraigües de La Instrumental i que, al ser software lliure, dona la oportunitat d’utilitzar-lo per altres zones o iniciatives més enllà de Mistu. Aquest programa no emmagatzema la música, sinó que l’agafa d’un ecosistema que ja existia de programaris i comunitats independents com Faircamp i Mirlo. És per això que no només parlem d’una nova plataforma (Mistu), sinó d’un nou ecosistema federat per la música independent. etc…”

– Perquè ho separo en nivells?

Crec que aquest és el millor circuit d’informació per entendre-ho i per fer arribar a la gent segons el seu nivell d’interès en la part estructural. Si de seguida parlem ja del nivell 2 com a grans titulars, tinc por que la gent es fagi un puto lio amb tants noms i que digui: però llavors? He de crear una instància, buscar-ne una o mistu és per mi?

Crec que és molt debatible, però jo opino que l’existència de ‘Fairplayer’, de moment, ens interessa que la coneguin:

· Penya que pugui / vulgui replicar (altres zones, penya techie, etc.)
· Penya que vulgui contribuir al codi
· Periodistes que en vulguin parlar
· Artistes que vulguin penjar la música perquè puguin entendre el model

En canvi, de moment, crec que la meva mare no cal que sàpiga què és a no ser que pregunti o que vulgui saber-ho. No ho hem d’amagar òbviament, però tampoc hem d’atabalar a la gent. Poden haver-hi usuaris escoltant música a Mistu sense saber què és Fairplayer, ni Mirlo. Crec que no és gens greu.

2 'M'agrada'

Dit això, si vulguéssim publicar algo de Fairplayer abans, no sé molt bé com ho plantejaria… se us acudeix alguna manera que encaixi amb aquest plan?

Us sembla bé aquest plan?

Ok, si no ho ven clar promoure desde la instrumental, entenc que igual a nivel estrategic pot ser confos

pero tenim molta feina feta i un projecte molt guai que podem mostrar no?

Pero a veure se me ocurre…Si cada artista posa al seu insta que ja poden elscoltar la seva música des de faiplayer?

Algo axis? I si volem un parell de slides mes explican que es Fairplayer? O jo que se

1 'M'agrada'

Sisi cal explicar lo de Fairplayer perquè hi ha moltíssima feina feta xulíssima. 100% d’acord. I quan promocionem Mistu en realitat estarem promocionant 100% aquest currazo de l’equip de Fairplayer.

El problema que trobo com a Adala (i penso que altres grups molt locals també s’hi trobaràn) de publicar aquest slide al meu perfil d’instagram és el mateix que deia abans, la gent es quedarà amb ‘la nova aplicació es diu fairplayer.band’ i quan d’aquí un mes o dos fagi el mateix amb mistu.cat la gent dirà ‘WTF però no era fairplayer?’.

Llavors, com a artista local prefereixo publicitar sobretot Mistu (i a través de Mistu tot l’ecosistema de Fairplayer). I m’encantaria una slide així de Mistu per publicar-la quan tinguem la instància activa.

Llavors, què crec que podem fer?

Jo el que evitaria és que des de La Instrumental (com a agent local) es fagi molta promo de ‘fairplayer.band la nova plataforma’, perquè Mistu és qui fa aquest paper a nivell local.

El que no hi ha problema, és en explicar tot el treball fet i l’ecosistema pensat, convidant a ‘vols provar-ho? Vés a fairplayer.band’.

Potser si que podem fer algun post / slides amb un contingut similar a això (fanzine):

2 'M'agrada'