Plataforma per rebre donacions per Fairplayer

Bones,

La setmana passada vam començar a activar les donacions a Mistu a través de la plataforma Aixeta.

Per començar a rebre donacions per Fairplayer, què creieu que és millor:

1. Aixeta

Català i en procés de publicar el 100% del codi. Comissions del 1,5% + stripe.

1. OpenCollective

Internacional i codi obert. Comissions del 0%* + stripe.

*voluntàries

Jo ara mateix tinc a huevo les dues coses. La meva primera opinió és que per Fairplayer, un opencollective encaixa més ja que hi ha moltíssims softwares de codi obert que tenen pàgina allà i aquest és el nostre ‘ecosistema’ natural. En canvi a l’aixeta seriem una mica bitxo raro (Mistu ja ho és però almenys és un projecte centrat en lo local i tal). Però vull saber les vostres opinions. Hi ha alguna altra opció que se us acudeix?

També es poden tenir diferents vies d’entrada. Per exemple, tenir un opencollective de moment i en el futur tenir un altre lloc. I no és problema.

4 'M'agrada'

Open Collective em sembla bé. En tot cas una cosa no treu l’altra.
Només que si tenim diverses fonts de donacions estaria bé per transparència tenir un lloc on publiquem què entra per cada banda.

1 'M'agrada'

Eii ja he activat el Open Collective de Fairplayer: Fairplayer - Open Collective

Podriem millorar textos i tal i començar a compartir o incloure-ho a la web fairplayer.org?

2 'M'agrada'

Ja l’he afegit al perfil de Mastodon:

2 'M'agrada'

@Tlayoyo creus que podries afegir un botó Fairplayer.org que et porti a l’opencollective per rebre donacions?

Pensava algo així al costat de ‘Prova-ho!’ i potser també al menú

De fet abaix de tot, on posa “no estem en venda” és on inicialment planetjava el botó de donar o com involucrar-se, però potser es pot posar un botó a dalt també que simplement porti a l’apartat de “not for sale” @Tlayoyo ?

2 'M'agrada'

Hola @guillem ho he afegit on diu el @ayman :wink:

BTW podem millorar el banner de la capcelera de opencollective? Aca tens algunas imatges: Inici de sessió – Anartist Cloud

1 'M'agrada'

També ho he afegit

1 'M'agrada'

No puc obrir la carpeta? Me la pots compartir o dir amb quin compte s’accedeix?

Perdona he compartit el enllaç privat, aca va el public hi-res - Anartist Cloud

Què tal així?

2 'M'agrada'

Molt millor <3 <3 @guillem gracies

1 'M'agrada'

Genial. Podem també recuperar la idea Utilitzar Mirlo per fer crowdfunding per a Mistu? per a Fairplayer (veig que el que vaig proposar inicialment en realitat té més sentit per a FairPlayer que per a Mistu, on coses locals com l’aixeta tenen molt més sentit).

Proposta:

• Fem un compte “FairPlayer” o “The FairPlayer [Big] Band” a https://mirlo.space.
  • Hi posem un àlbum recopilatori amb cançons de bandes dels membres de l’equip de FairPlayer - @guillem @marcelcosta @Tlayoyo @Sofi @MaciAc @ayman @tonigf @txels… (i altres de la òrbita que vulguin contribuir com Birch, Nico, Marian…)
  • Fem una campanya de “compra aquest àlbum per finançar FairPlayer”.

…com van fer els mateixos de Mirlo: Double time fundraiser album

3 'M'agrada'

Si les cançons que posem al recopilatori ja estan a un faircamp que passarà? Haurien de ser “exclusives”?

Per Mistu també es pot fer (per les dues).

No sé si entenc la pregunta. Això seria un àlbum a Mirlo que jo no tenia previst integrar amb FairPlayer… Si amb “exclusives” vols dir que no estiguin ja disponibles a un Faircamp, per mi no cal. Jo ara mateix no estic per gravar música nova per a això :]

Ah vale no estaria a Fairplayer l’àlbum! Pensava que si i em feia patir que hi haguéssin cançons duplicades.

1 'M'agrada'

Exacte, no estaria ara mateix a Fairplayer.

En tot cas aquests recopilatoris informals a FairPlayer en el futur es poden fer no com a àlbum sino com a “playlist” (o jo preferiria altres termes/conceptes com col.lecció/recopilatori, cassette/mixtape, …) on tries una selecció de cançons existents i les combines (per regalar, recomanar…).
Però això ja és per una altra conversa…

Merci per la feina, ara estava mirant això per veure com de fàcil és per a algú que escolta música a Fairplayer.band descobrir que pot fer donacions i com…

El camí ara és:

• des del menú (desplegable en mòbil) clicar a “sobre nosaltres” - porta a fairplayer.org
  • A fairplayer.org, fer scroll al final de la pàgina
  • No hi ha un botó que digui explícitament “donacions”/“suport” i hi ha aquesta curiosa contraposició d’un símbol de “no dòlars” al costat d’un text que diu que hi ha diverses formes de col.laborar i un botó “col.labora” que en realitat és només la manera de “donar-nos dòlars”

Em pregunto si no valdria la pena oferir una drecera tipus botó directe des de fairplayer.band a opencollective (p.e. des del banner principal tipus el que proposava @ManuelB a Fomentant el suport a artistes - #2 per ManuelB).

Em fa la impressió que sou reàcies a visibilitzar massa les peticions de suport i opteu per una certa discreció. Vull entendre les vostres motivacions.

3 'M'agrada'

Potser també és el llenguatge que no em quadra… Per mi hi ha aquestes connotacions:

• Col·labora: fes una cosa amb nosaltres… seria apuntar-te a formar part de l’equip, participar dels debats…
  • Contribueix / aporta / dóna…: maneres com pots ajudar la causa, que pots fer pel teu compte (suport financer, promoció…) per nosaltres.
3 'M'agrada'

Podem afegir en el header o en el footer de fairplayer també.
Ara lo he posat en fairplayer.org al menu, i al footer a part de a on havia proposat @ayman

2 'M'agrada'