Per començar a rebre donacions per Fairplayer, què creieu que és millor:
Aixeta
Català i en procés de publicar el 100% del codi. Comissions del 1,5% + stripe.
OpenCollective
Internacional i codi obert. Comissions del 0%* + stripe.
*voluntàries
Jo ara mateix tinc a huevo les dues coses. La meva primera opinió és que per Fairplayer, un opencollective encaixa més ja que hi ha moltíssims softwares de codi obert que tenen pàgina allà i aquest és el nostre ‘ecosistema’ natural. En canvi a l’aixeta seriem una mica bitxo raro (Mistu ja ho és però almenys és un projecte centrat en lo local i tal). Però vull saber les vostres opinions. Hi ha alguna altra opció que se us acudeix?
També es poden tenir diferents vies d’entrada. Per exemple, tenir un opencollective de moment i en el futur tenir un altre lloc. I no és problema.
Open Collective em sembla bé. En tot cas una cosa no treu l’altra.
Només que si tenim diverses fonts de donacions estaria bé per transparència tenir un lloc on publiquem què entra per cada banda.
De fet abaix de tot, on posa “no estem en venda” és on inicialment planetjava el botó de donar o com involucrar-se, però potser es pot posar un botó a dalt també que simplement porti a l’apartat de “not for sale” @Tlayoyo ?
Genial. Podem també recuperar la idea Utilitzar Mirlo per fer crowdfunding per a Mistu? per a Fairplayer (veig que el que vaig proposar inicialment en realitat té més sentit per a FairPlayer que per a Mistu, on coses locals com l’aixeta tenen molt més sentit).
Proposta:
Fem un compte “FairPlayer” o “The FairPlayer [Big] Band” a https://mirlo.space.
No sé si entenc la pregunta. Això seria un àlbum a Mirlo que jo no tenia previst integrar amb FairPlayer… Si amb “exclusives” vols dir que no estiguin ja disponibles a un Faircamp, per mi no cal. Jo ara mateix no estic per gravar música nova per a això :]
En tot cas aquests recopilatoris informals a FairPlayer en el futur es poden fer no com a àlbum sino com a “playlist” (o jo preferiria altres termes/conceptes com col.lecció/recopilatori, cassette/mixtape, …) on tries una selecció de cançons existents i les combines (per regalar, recomanar…).
Però això ja és per una altra conversa…
Merci per la feina, ara estava mirant això per veure com de fàcil és per a algú que escolta música a Fairplayer.band descobrir que pot fer donacions i com…
El camí ara és:
des del menú (desplegable en mòbil) clicar a “sobre nosaltres” - porta a fairplayer.org
No hi ha un botó que digui explícitament “donacions”/“suport” i hi ha aquesta curiosa contraposició d’un símbol de “no dòlars” al costat d’un text que diu que hi ha diverses formes de col.laborar i un botó “col.labora” que en realitat és només la manera de “donar-nos dòlars”
Em pregunto si no valdria la pena oferir una drecera tipus botó directe des de fairplayer.band a opencollective (p.e. des del banner principal tipus el que proposava @ManuelB a Fomentant el suport a artistes - #2 per ManuelB).
Em fa la impressió que sou reàcies a visibilitzar massa les peticions de suport i opteu per una certa discreció. Vull entendre les vostres motivacions.
Podem afegir en el header o en el footer de fairplayer també.
Ara lo he posat en fairplayer.org al menu, i al footer a part de a on havia proposat @ayman