@Tlayoyo :
Holiii!
Volia obrir debat sobre milloras en la comunicació de fairplayer i veure com podem fer estrategias per afrontar aquest reptes:
Canvis de com la penya percep Fairplayer
Aixo vena de conversas que me he trobat a gent random parlant de Fairplayer i com la gent una mica percep el project:
Fairplayer es una eina tecnologica i dificil de usar
Fairplayer es algo por i para catalanes
Fairplayers es algo que existirá en un futur i aun estem pensant que fem
Promoció de Fairplayer
També no ho sé si sea el moment, pero ja podem començar a promover el us de Fairplayer? O estem esperant a que surta Mistu per començar la promoció?
Ordre de dialeg als moviments
Per segona vagada l’equip de Fairplayer a començat el moviment mostrant el player, i per segona vegada teniam molt poc públic, jejejeje, crec que hem de replantejar:
Si volem fer events tan primerenc
Si volem començar amb fairplayer les trobadas
Si volem comunicar com “teconologia musical” o algo asi que suene tan tecnic no? weno no se jejejeje, es per donar-li una volta
Mes art i mes visuals per la nostra comunicació
Podem demanar ajuda a ilustradoris i artistas en general per fer cartels, xamarretas i cosetas macas per promoure fairplayer <3
@txels :
@Tlayoyo Fairplayer es una eina tecnologica i dificil de usar
Fairplayer es algo por i para catalanes
Fairplayers es algo que existirá en un futur i aun estem pensant que femJo per la meva banda en contrast amb això pels contactes al Fedi:
Faiplayer és només per a Faircamp i penya del Fedivers
Fairplayer és “fairplayer.band”.
@Tlayoyo També no ho sé si sea el moment, pero ja podem començar a promover el us de Fairplayer?
Gran pregunta, jo porto des del desembre fent això de diverses maneres… emails, el fedivers, contactes personals, articles, entrevistes… He dedicat una porció important del meu temps a “promoció”.
Com jo, altra gent també ho ha fet (incloent-te a tu @Tlayoyo ). Crec que res impedeix fer-ho, menys des de que compartir enllaços de Fairplayer és fàcil.
Llavors, no vull interpretar les teves paraules i prefereixo que ho diguis tu, però suposo que tens en ment una altra idea de “promoció”. En què estàs pensant?
@txels Crec que res impedeix fer-ho, menys des de que compartir enllaços de Fairplayer és fàcil.
Quan dic això vull dir almenys “cadascuna de nosaltres individualment”.
@Tlayoyo Si volem comunicar com “teconologia musical” o algo asi que suene tan tecnic no? weno no se jejejeje, es per donar-li una volta
Just dilluns parlàvem exactament d’això. Hi ha gent que em va dir que no havia vingut al matí perquè quan llegeixen “plataforma tecnològica” ja havien desconnectat i pensen que no va amb elles. Llavors s’enduen la impressió que fem purament trobades de debat i llavors flipen quan els ensenyo que en menys de 30 segons ja tenen l’aplicació instal.lada al mòbil i funciona.
Crec que si plantegem les trobades com:
primer, discussió de problemàtiques
segon, presentació de solucions (existents o en marxa) - i aquí les demos, falques, instalpartis etc.
…tothom marxa amb el bon gust de boca i motivació que estem fent coses (i les que volen se les emporten posades).
@txels o potser simplement el que falta és visualitzar el que hem estat fent per separat de forma orgànica.
Igual també enllaça amb un tema que he tret algun cop que és que en principi tenim un “cercle de comunicació” però aquest és un terme molt ampli que té diferents significats per a diferents persones, i que tampoc hem formalitzat massa què vol dir, però per a mi comunicació pot incloure tres coses:
Les formes i eines com ens comuniquem dins l’equip de projecte per participar en la construcció… aqui hi han estat molt ficats sobretot @marcelcosta i @guillem
Fer créixer la xarxa de contactes dins del món musical (grups, espais, el territori fora de Barcelona…) pensant sobretot en interpel·lar artistes on @Sofi ha estat super activa, així com @guillem i altres, i hi podríem incloure les install parties.
La comunicació més “promocional” de cara a usuàries oients. Aqui no hem fet particularment acció coordinada i crec que la gent que es considera part del cercle de comunicació igual ni ho considera part del seu àmbit d’acció - i potser realment és una responsabilitat que actualment ningú se l’ha feta seva i hauria de tenir un cercle explícit (Mirlo en diuen “hype circle”).
Llavors podem debatre si aquest és un diagnòstic compartit, accionable, i hi ha un grupet amb motivació, disponibilitat i capacitat per a tirar-ho endavant.
Ah i una cosa més, al final del 2n moviment Victor ens va comentar a @MaciAc i a mi que el que havíem fet al matí de presentació de Fairplayer estaria bé gravar-ho als estudis de bitlab ben produït en plan superpro i fer-ho servir com a material promocional.
Potser aquesta pot ser la llavor per obrir aquest meló i que es creï el nostre propi “hype circle” de fairplayer. Qui s’hi apuntaria?
(jo encantat d’estar al corrent i donar un cop de mà però no portar la iniciativa).
@txels Siiii en Víctor també m’ho va dir! És molt bona idea. Videos i tutorials i més art, coincideixo @tlayoyo . Crec que a més pot ser un projecte xulo i guay per engrescar noves incorporacions. Tinc un amic que tenia ganes de participar més en el cercle de comunicació i potser ens pot donar un cop de ma. Igual que Juanma, que va venir un dia i volia aportar des d’aquí.
@tlayoyo a tu et motivaria?
Per tema trobades, crec que a la pròxima si o si hauriem de canviar l’ordre i posar Fairplayer a la tarda perque no pringui tant. Per la meva banda, gent de la meva part van venir més tard perque un diumenge al matí a vegades costa si l’esdeveniment és de tot el dia
@Tlayoyo Hola! En primer lloc, gràcies @Tlayoyo per posar focus a la percepció externa i a la resta d’aspectes comunicatius, súper importants sempre.
@Tlayoyo Fairplayer es una eina tecnologica i dificil de usar
Aquesta observació em genera una mica de frustració. És un *dejá vu* del Fedivers i la tasca que hem anat fent des de Fedicat i La Furgo.
En aquest cas concret potser hem de treballar en sintetitzar de forma molt eficient l’explicació sobre l’ecosistema i posar ènfasi que l’oient no veu tota la capa de descentralització, veu un reproductor integrat amb un accent a les comunitats d’artistes (catàlegs). També identificar bé si la interlocució és una persona més oient, més artista (i per tant ha d’entendre bé la part de catàlegs) o una persona amb interès per la capa tècnica (podem deixar anar tota la cavalleria jajaja).
@Tlayoyo Fairplayer es algo por i para catalanes
Aquesta em sorprèn, així que hauríem de tenir clar el discurs. Hi ha dues capes, Fairplayer com a eina i Mistu com a implementació local de l’eina (local no vol dir només per a catalans, això és important. Jo vull cumbia feta a Barcelona a Mistu). Sobretot a la branca de Fairplayer, ens interessen les dues capes!
@Tlayoyo Fairplayers es algo que existirá en un futur i aun estem pensant que fem
Aquesta em sembla interessant. És veritat que culturalment hem après que fins que no hi ha un producte acabat no es llença. Però m’agrada pensar que l’anarquisme promou l’aprenentatge mitjançant l’acció i crec que és el que estem fent.
A nivell pràctic, potser hem de pensar en una integració millor de l’ús del Fairplayer mentre el comuniquem. Per exemple, si fem els vídeos sobre Fairplayer, utilitzar-ne música que s’hi trobi i al final visibilitar-ho. O als moviments utilitzar el Fairplayer per omplir espais entre activitats i al final comunicar que s’ha fet així.
@txels Faiplayer és només per a Faircamp i penya del Fedivers
Bé, això ens ho hem buscat amb el nom, jajaja
@txels Fairplayer és “fairplayer.band”.
Això serà difícil d’evitar fins que no hi hagi més instàncies
@txels Llavors, no vull interpretar les teves paraules i prefereixo que ho diguis tu, però suposo que tens en ment una altra idea de “promoció”. En què estàs pensant?
Suposo que es refereix a tenir una estratègia més o menys coordinada de promoció.
Personalment, de moment jo promocionaria Fairplayer només a la gent que cregui que està predisposada a integrar la part politico-social i amb “una orella” oberta pel que fa a estils de música. Fairplayer ja és funcional (i tant!) però és molt jove i falten funcionalitats que molta gent pot esperar. A part, crec que hi ha un cert biaix a nivell d’estils i no hi ha una manera fàcil de filtrar sobre aquests estils (per exemple, el grup on participo Dèria pot ser dissonant per a alguna gent).
El que sí que faria de forma més general és utilitzar el Fairplayer per compartir música sense fer-ne promoció explícita (però sí promoció implícita). Si vull compartir amb algú alguna artista/disc/cançó que està al Fairplayer amb algú, ho faig des d’allà (enlloc de YT, Bandcamp, etc) sense comentar res del Fairplayer. I potser la persona pregunta “què és això?!”. Moment per la promo.
Aquesta actitud em ve una mica de l’experiència de comunicar el Fedivers. Reptes i frustracions germanes…
@txels Llavors s’enduen la impressió que fem purament trobades de debat i llavors flipen quan els ensenyo que en menys de 30 segons ja tenen l’aplicació instal.lada al mòbil i funciona.
Crec que si plantegem les trobades com:
primer, discussió de problemàtiques
segon, presentació de solucions (existents o en marxa) - i aquí les demos, falques, instalpartis etc.…tothom marxa amb el bon gust de boca i motivació que estem fent coses (i les que volen se les emporten posades).
Això em fa pensar que no donem prou importància a l’acompanyament tècnic durant els moviments. Potser podria ser un aprenentatge i dedicar un espai a ajudar a les persones que vulguin experimentar amb el Fairplayer o amb l’àgora de participació. Ho vam plantejar per la tancada interna, però potser seria interessant per a la oberta.
@Sofi Siiii en Víctor també m’ho va dir! És molt bona idea. Videos i tutorials i més art, coincideixo
Crec que vídeos curts sobre què és el Fairplayer i quines funcionalitats hi ha seria súper interessant a nivell comunicatiu. Que la gent els veiés abans de venir als moviments segurament faria que hi tinguessin més interesès i expectatives.
@Tlayoyo :
Intento contestar a totis en un mateix comentari:
Jejejejeje @marcelcosta m’ha pillat perfectament als punts, especialment el de promocionar fairplayer @txels s sip, no tinc mes que agregar
Sobre els videos
No estic tan segur, crec que podria tenir l’efecte contrari, en pla: Ens diuen que és fàcil d’usar però necessites escoltar un vídeo per a entendre com funciona.
Crec que igual podem pensar en un altre format, per exemple: Compartir directament la musica que ja està en fairplayer, o fer memes o quedades per a escoltar musica o alguna cosa axis.
Sobre que fairplayer es molt complexe o molt tecnic
En principi fairplayer es una versió millorada de altres plataformes federades mes dificils com funkwhale. Podriam fer entrevistes i un poco de investigació amb usuaries per veure si el problema es:
Efectivament un problema de que la plataforma es molt tecnica, Un problema de usabilitat de afegir categorías per example
Un problema de comunicació (La gent no esta arribant a la plataforma)
Un tema de curaduría musical i de expectativas dels oients?
Sobre l’equip de comunicació
@Sofi Me motivaría participar pero la veritat no tinc el temps, estic ara molt a tope al disseny UX/UI, podria ajudar en cosetes pero per fer estrategia i tot el chow es molt curro, em sona que tú i el @guillem feian comunicación pero mes de cara a les artistes i jo estaba pensant comunicació mes amplia i especialment per oients
crec que igual podem fer una crida al grup gran de la instrumental per fer pinya i trobar mes gent.
Moltes gracies a totis per els seus comentaris <3
@Sofi :
@Tlayoyo No estic tan segur, crec que podria tenir l’efecte contrari, en pla: Ens diuen que és fàcil d’usar però necessites escoltar un vídeo per a entendre com funciona.
@Tlayoyo Un tema de curaduría musical i de expectativas dels oients?
Més com funciona, jo ho pensava per transmetre perque triem aquest model. Una mica com el fanzine que repartim a les xerrades, però que sigui engrescador, visual. Podriem preguntar perquè no s’utilitza / arriba el Fairplayer a les oients, però jo tinc una intuició que podria afectar i és que el més interessant del Fairplayer és totes les decisions que s’han pres per una tecnologia descentralitzada, autogestionada, ecològica i per gent molt guapa. La sensació després de les xerrades presencials que hem anat és que tot aquesta xixa per molta gent és la primera vegada que en sent a parlar
Moltes de nosaltres no sabem com funciona l’internet (o potser tenim una intuició) i lo guay de propostes com aquestes és l’aprenentatge que fas pel camí i veure com realment es pot plantejar des d’un altre perspectiva
@Tlayoyo @Sofi Me motivaría participar pero la veritat no tinc el temps, estic ara molt a tope al disseny UX/UI, podria ajudar en cosetes pero per fer estrategia i tot el chow es molt curro, em sona que tú i el @guillem feian comunicación pero mes de cara a les artistes i jo estaba pensant comunicació mes amplia i especialment per oients
Bueno, jo estic una mica d’assistència i divulgació entre col·lectius i espais locals. Els podria dir que ho promocionessin per les seves audiències! Crec que un petit video explicatiu (del tipus promoció, com deia abans) com de cara al món proper faria goig i ajudaria a arribar a la penya fora del coneixement fedivers.
@txels podries passar-me la plantilla per fer les enganxines de QR? Als bolos ens demanen on escoltar el catàleg de Discos Pinya perque no està a l’spotify i jo els dirigeixo al fairplayer
@Tlayoyo :
Genial! @Sofi ara pillo millor l’idea, si fem un video que sigui no explicatiu crec que estic molt onboard, em recordo dels videos (Anecdota obligatoria de pureta de “En mish tiemposh MTV”) Pero MTV tenía uns spots guapisims que eran super abstractes i gamberris. Del rollo https://www.youtube.com/watch?v=xWVHEt3KKZ8 o aquest: https://www.youtube.com/watch?v=rVjftTRw6zY que igual podem explicar un poc pero deixar mes a la imaginació no ho se, com de aquest comerciales raros latinos de hamburguesas y/o pollo asado https://www.instagram.com/p/DZH9yFfRa65/
Per el tema de las pegatas sería super top repartir pegatas al grups per que promocionen la seva musica, i fer el següen fanzine mes enfocat en mostrar la musica i no tant explican que som (osigui si explicarlo pero poner mes enfasis en fer il·lustracions i mostrar musica) i fer pegatas i cartells <3
@Sofi :
tlayoyo JAJAJAJAJAJAJA el último me mató
@Tlayoyo
Jo crec que tampoc hem d’assumir que Fairplayer és molt senzill. No ho és tant i crec que ho hem d’assumir. El que hem de fer és intentar explicar-ho de la forma més senzilla possible.En aquest sentit, penso en dos vídeos sobre el fedivers:
El de framasoft: https://framatube.org/w/9dRFC6Ya11NCVeYKn8ZhiD
El de l’Elena Rossini: https://videos.elenarossini.com/w/64VuNCccZNrP4u9MfgbhkN
Com deia li Sofi, no es tracta tant d’un vídeo tutorial de com fer-lo servir si no d’explicar el concepte, l’arquitectura de l’ecosistema i el perquè de les decisions preses (molt breument).
Ara bé, em sembla bé vídeos més punkys/gamberros com…
https://video.anartist.org/w/2QkyU8536JrxjiqkT46ZpX
@Tlayoyo :
@marcelcosta Crec que igual no me di a entender.
La idea es fer una mica d’investigació per corroborar efectivament si la gent te la sensacio de que fairplayer es complex, i despres fer els videos, cartels, memes o lo que sigui amb el resultat dels nostres descobriments.
@txels :
@Tlayoyo jo estaba pensant comunicació mes amplia i especialment per oients
sisi jo també penso molt en això. P.e. quan parlem de si “Fairplayer és complicat” que ho abordem des dels oients. Per a artistes és una altra batalla i no s’han de barrejar les dues (vull dir que no ha de permear que “fairplayer és complex per a tothom” si l’únic que és complex és penjar la música). Preguntem-nos: És complicat anar a fairplayer.band i escoltar música? és difícil de trobar? la interfície és complicada?
Sobre fer promos, jo en general soc de la filosofia que és millor que siguin altres qui et facin la promo, que fer-te-la tu en plan “publi corporativa”. Per això vam prioritzar fer el compartir quan ho vam fer, perquè la gent anéssim compartint enllaços a Fairplayer i de forma natural això es vagi propagant. Jo era partidari de minimitzar els posts Mastodon com a perfil “fairplayer” i que la resta de gent de l’equip interactuéssim amb respostes, animéssim altra gent fora de l’equip a participar, etc. Jo en aquell moment m’esperava més que passés això quan vam publicar el post de “compartir el compartir” i sincerament em va decebre una mica la poca gent de l’equip que vam participar-hi. Parlo p.e. d’aquest post: https://social.anartist.org/@fairplayer/116555005485423323
@txels Jo en aquell moment m’esperava més que passés això quan vam publicar el post de “compartir el compartir” i sincerament em va decebre una mica la poca gent de l’equip que vam participar-hi.
Bé, potser no vam entendre quin era l’objectiu i estratègia comunicativa d’aquestes comunicacions. Quan mencionava abans “una estratègia” pensava en algo així, on tothom entengui els objectius i la mecànica de participació.
Ho podem aprendre per un següent cop.