[Fil migrat] 11-06-2026 Unificar fòrum de fairplayer i àgora de La Instrumental/Mistu

@marcelcosta :

Hola!

Escric aquesta publicació per començar a discutir això des de la prespectiva de fairplayer.

Inicialment, vam decidir fer un fòrum específic de Fairplayer i no una secció integrada a La Instrumental perquè pensàvem que d’aquesta manera seria més fàcil incorporar participants globals que vulguessin contribuir al projecte del programari.

Tanmateix, recentment crec que moltes heu tingut la sensació que moltes discussions interpelaven tant a Fairplayer com a Mistu i per tant es feia complicat integrar els espais i obligava a duplicar aquestes converses. Segurament això és un reflex del punt on ens trobem com a projecte.

També crec que la llengua que fem servir al fòrum potser no facilita participació externa al territori (que a tope en utilitzar el catàla. Abans que anglès, on és l’esperanto!?).

Amb aquest context, unes quantes heu proposat l’opció de migrar el fòrum de fairplayer (s’hauria de veure com es migren les publicacions, si és que ho volem fer). Podríem tenir algunes seccions privades i alhora interpelar més fàcilment la comunitat de Mistu. També faria més visible el paper de La Instrumental com a paraigües de tot plegat.

L’únic risc que se m’acut és que si hi ha molta activitat tècnica això pugui saturar l’àgora i espanti la gent que hi vulgui participar des de la vesant no tècnica. Aquests debats els vam tenir a Anartist i vam decidir obrir-ho tot, però l’activitat jo crec que era menor. Això es podria solucionar creant un grup per a Fairplayer i categories visibles només per a les membres del grup.

Respostes:

@guillem :

Molt ben explicat! Jo valorant-ho tot crec que sóc partidari d’unificar.

marcel L’únic risc que se m’acut és que si hi ha molta activitat tècnica això pugui saturar l’àgora i espanti la gent que hi vulgui participar des de la vesant no tècnica.

Afegiria un altre risc que crec que a diferència d’aquest no té solució (o no sé quina és). Algú vol participar només a Fairplayer i li molesta que se li barregin els fils públics d’altres projectes.

Potser això seria un motiu per fer els fils/categories més privats en general (ja s’està fent) i fomentar els grups. Però llavors porta a una ltre problema: quan entra algú nou i no està a cap grup veu massa poca cosa.

Potser el que podriem fer llavors és que l’entrada als grups sigui més fàcil posant un menú o algo on fàcilment les noves incorporacions puguin veure els grups que hi ha i sol·licitar unir-s’hi?

@Tlayoyo :

-- [edit comentari]-Jo també soc partidari de unificar el chow–

Ahhhh, ara despres de la conversa de avui, ja no ho tinc tan clar, crec que cada projecte te un objectiu i un public molt concret :eyes:

Qual es el objectiu del forum de la instru? Fan us de aquest espai? I quals son les sevas necessitats?

Moltes graxies per les conversas avui per cert :heart:

@marcelcosta :

@Tlayoyo

Afegiria un altre risc que crec que a diferència d’aquest no té solució (o no sé quina és). Algú vol participar només a Fairplayer i li molesta que se li barregin els fils públics d’altres projectes.

Potser això seria un motiu per fer els fils/categories més privats en general (ja s’està fent) i fomentar els grups. Però llavors porta a una ltre problema: quan entra algú nou i no està a cap grup veu massa poca cosa.

@guillem , jo no seria partidari d’amagar temes per defecte.

Hi ha una manera de silenciar categories. Jo faria que si les usuàries els passa això, que les silenciin. És a “Preferències > Seguint > Silenciat”.

Ahhhh, ara despres de la conversa de avui, ja no ho tinc tan clar, crec que cada projecte te un objectiu i un public molt concret

Qual es el objectiu del forum de la instru? Fan us de aquest espai? I quals son les sevas necessitats?

Bé, l’àgora de La instrumental és un espai on totser interessada (del territori més o menys local, que no vol dir en català) pugui interaccionar: preguntar dubtes, arrancar debats, organitzar-se entre unes quantes, etc. I a part la Instrumental com a coordinadora també s’organitza per l’àgora (algunes categories són privades).

Per mí, la idea d’agrupar els tres projectes sota una àgora és fer molt evident que formen part i parteixen d’un mateix espai, afavorint molt de diàleg entre els grups motors. En el cas del Fairplayer, ara el @txels s’està adonant que moltes coses les ha de preguntar aquí i a Mistu perquè són preguntes dirigides tant a les desenvolupadores del Fairplayer com a la comunitat d’oients (per exemple per funcions de explorar catàleg).

El que venia a dir és que potser la idea original d’un fòrum per fairplayer on hi participés gent externa a Catalunya i la Instrumental (en sentit ampli) es pot dividir en:

• Àgora de la Instrumental, categories específiques per a grup motor i coordinació local, així com interacció estreta amb Mistu.

• Codeberg: s’hi poden vehicular les converses externes (és a dir de gent de fora interessada pel programari) més techies i els bugs i suggerències funcions.

• Altres fòrums externs on pot haver-hi gent interessada pel projecte, sense caldre que sigui tan techie. @txels ja hi és en algun, no? Podrien canalitzar part del debat que es pugui tenir fora de La Instrumental.

@txels :

Merci per obrir el tema @marcelcosta

A mi la veritat és que un sol fòrum em facilitaria la vida perquè hi ha temes concrets que son transversals (i estaria bé poder etiquetar com a “Mistu” i “Fairplayer”) i per tenir un sol lloc on seguir les converses (tot i que això amb el temps ho veig més secundari, pq entre notificacions de mail o altres és gestionable).

En realitat la solució ideal seria un discourse federat on determinats temes es poden compartir entre fòrums diferents, però no crec que això existeixi com a tal.

Però el discourse pot integrar feeds RSS i potser podem almenys fer-hi visibles parts d’aquest flarum d’aquesta manera.

Llavors dit això i altres coses que heu comentat potser ens podem plantejar començar experimentant amb una categoria Fairplayer a àgora amb uns temes molt concrets que es parlin ja des d’ara allà i que son clarament transversals (p.e. tots els temes relacionats a “Fairplayer com a eina de creació de comunitats d’oients” o “models de finançament de les iniciatives”). Hi podem migrar algunes converses específiques rellevants vigents (no cal que tot).

Ho dic per aprendre des de l’acció concreta. En funció de com va, al cap d’un temps, decidim si migrem més coses o tornem a casetes separades i tirem més de RSS o similar.

https://the.socialmusic.network/ és el fòrum extern que diu @marcelcosta on soc i hi ha gent de tot el mundillo fedi-musical.

I allà p.e. de cada projecte agreguen RSS, p.e. aquí hi van apareixent articles del blog de fairplayer.org https://the.socialmusic.network/c/projects/fairplayer/19

@Sofi :

Hola companys!

Em sembla súper unificar els fòrums. Coincideixo amb tot el que ha comentat Marcel. Aquesta manera d’estructurar-ho em sembla que té molt de sentit i tenim més a guanyar que a perdre.

@marcelcosta Àgora de la Instrumental, categories específiques per a grup motor i coordinació local, així com interacció estreta amb Mistu.
Codeberg: s’hi poden vehicular les converses externes (és a dir de gent de fora interessada pel programari) més techies i els bugs i suggerències funcions.
Altres fòrums externs on pot haver-hi gent interessada pel projecte, sense caldre que sigui tan techie. @txels ja hi és en algun, no? Podrien canalitzar part del debat que es pugui tenir fora de La Instrumental.

També crec que és engrescador com a persona no techie participar del desenvolupament de l’app, ni que sigui com a lector i anar entenent poc a poc totes les decisions polítiques i socials que estan al voltant del desenvolupament.

Potser el grupillo d’admins del fòrum podriem pensar una proposta com quan vam presentar la de l’àgora? Una proposta que es proposa al fairplayer i instrumental i s’implementa amb el feedback d’àmbdos grups

Who’s in? @marcelcosta @ayman @nico (nico crec que no té compte al fòrum)

@marcelcosta :

@Sofi Genial, jo encantat de pensar una proposta de participació a l’àgora de La Instrumental. No crec que pugui venir gaires dilluns, us sembla si el grup de treball ens reunim de forma específica un altre dia? Podem anar plantejant propostes de forma asíncrona al fòrum.

Pel que fa a la migració, no sé com de fàcil és migrar les publicacions. Vaig buscar-ho fa un temps i hi ha algun script, però em fa patir afectar a l’àgora. Una altra opció és deixar aquest indefinidament o temporalment i anar rescantant els debats quan surtin. Aquesta no és gaire sostenible a nivell de recursos. Potser el millor serà deixar-ho obert de forma temporal i anar rescatant poc a poc els debats que hi ha hagut. Jo podria fer aquesta tasca.

@txels :

@Sofi També crec que és engrescador com a persona no techie participar del desenvolupament de l’app, ni que sigui com a lector i anar entenent poc a poc totes les decisions polítiques i socials que estan al voltant del desenvolupament.

Si, i també és necessari per a l’equip techie que hi hagi persones fent aquest rol d’advocacia de les usuàries.

@marcelcosta Pel que fa a la migració, no sé com de fàcil és migrar les publicacions.

Jo assumiria que serà complicat o massa feina i partiria d’aquí per decidir. Proposo:

• Creem estructura a àgora que pugui acollir el tipus de categories que tenim aquí.

• Fem una darrera publicació aquí anunciant que estem allà

• Posem aquest forum en mode lectura

• Algun debat individual actiu viu, les persones interessades el copien allà (amb enllaç al debat original) per continuar-hi la conversa. Només cal fer-ho individualment, amb debats que tenen continuïtat, i ho fan les interessades, o sigui que la feina es reparteix de forma orgànica i només es fa la que cal.

Jo ja voldria començar noves converses allà per estalviar migrar-les després. Es pot començar amb un parell de categories Fairplayer (pub i priv) com vam fer amb Mirlo?

@marcelcosta :

@txels

@txels Jo ja voldria començar noves converses allà per estalviar migrar-les després. Es pot començar amb un parell de categories Fairplayer (pub i priv) com vam fer amb Mirlo?

Per mí endavant!

Proposo que si tens tres persones que hi estan d’acord, ho facis (criteri que sovint utilitzem a Anartist).

2 'M'agrada'

No em queda clar quin és el següent pas aquí! Ara que ja tenim les categories, quedem per fer la migració? S’ha de presentar una proposta encara?

No! El plan es anar-ho fent autònomament, el que hem pactat és no posar cap link perque eventualment el forum de joinfairplayer s’eliminarà. Per això aquest format

La idea es anar passant-los mica en mica en la mesura que els trobem necessaris, jo ahir tenia temps i en vaig passar tres, @Tlayoyo en va posar un altre perque el volia recuperar també… I així na fent, de manera colectiva

5 'M'agrada'