Fanzine La Instrumental

Bona gent. Habemus fanzine !!!
@Birch i jo hem estat muele que muele amb això unes quantes setmanes, i volíem tenir-ho llest de cara al segon moviment.

A veure que us sembla! Molaria que es poguessin fer comentaris directament al PDF però no he trobat la manera, així que suposo que els podeu deixar per aquí :slight_smile:

Si tenim tot el feedback abans de demà al mig dia, ho puc corregir tot i maquetar per imprimir <3

PD - Subtema: sabeu llocs on imprimir barato/gratis? Em sona que hi ha una impresora col·lectiva a Can vies però mai l’he utilitzat i no sé amb quines condicions es pot fer servir. Si sabeu info serà molt útil!

3 'M'agrada'

M’agrada mooolt! Quin currasso!

Un parell de cosetes:

1. Tenint en compte el que es va parlar ahir i els debats que ha iniciat el @guillem, potser seria millor canviar les referències a “cooperativa” per “comunitat”? Encara que al final sí que sigui una cooperativa?
  2. A mi m’agrada afinançar l’ús d’àgora enlloc de fòrum, jejeje. És un detallet.
3 'M'agrada'

Història. Sense paraules.

[Més enllà del feedback del @marcelcosta que estic d’acord, la resta mega increïble]

2 'M'agrada'

Està fantàstic, @ayman i @Birch!

Un detallet, el QR de Fairplayer que heu posat (en color, dins la captura de pantalla) no crec que sigui legible un cop imprès el fanzine. Jo hi posaria el QR bàsic en blanc i negre (que ja vam posar al fanzine anterior que vas fer Ayman).

I a nivell gramatical, un parell de correccions a la secció de Mistu:

• en català seria “retribuir els agricultors” (no als agricultors).
  • “siguem nosaltres qui administrem” (enlloc de administri)

M’encanta el retallable de la caixa de llumins :star_struck: enllaçat amb la idea de “tallar amb el que ens oprimeix”!

4 'M'agrada'

Currazo sobretot de l’@ayman que ha fet un mega sprint!!!

Passo els meus comentaris:

• Potser molaria numerar les pàgines! (els collages no cal)

• Revisar l’ús del neutre:

• P. 2: desenvolupadoris
    • P. Boicot Spotify: “Lis artistes” en comptes de lis artistis
    • Pàgina Mistu: Construïm juntis la música que volem… tant al text com a la capsa de mistos!
  • Pàgina Espurna: “Va ser la gota que va fer vessar el got, tenir en compte, a més, que Spotify:” “Va fer” en passat i he canviat una mica l’ordre de la frase.

• Pàgina boicot Spotify:

• Tal com estan les mesures, posaria “Treure tota la teva música de la plataforma, i si no pots -->” [flechita en comptes de “+”] i tota la resta.
    • També decidir si les indicacions es donen totes en indicatiu o en imperatiu. Ser consistents i que siguin totes igual!
    • Primera cosa que diu la granota: posaria “un centenar d’artistes” en comptes de 97, que no va de tres jajajaja.
    • La segona cosa que diu la granota: posaria “Gràcies a la feina de moltis companyis…” en comptes de “Gràcies a la nostra pressió”, que potser és una mica pretenciós.
  • Pàgina 2 Fairplayer: potser de titular de l’última secció posaria alguna cosa com “Teixim juntis la xarxa que volem” en comptes del que hi ha.

• A la pàgina Mistu potser molaria afegir algún emoji fueguito pixelado jejejej

• Collage músiques: potser molaria afegir “i companyia” o alguna cosa que ho faci extensiu a oients i la comunitat més ampla. Per altra banda, diu “Músiques” i no “Músiquiïs”, però entenc que queda una mica estrany… no sé, decidiu!

• Per cert, la meva companya proposa posar allò de portada haha. És veritat que a la portada li falta una mica de xixa, potser es pot afegir alguna coseta. Però no és imprescindible.
  • Pàgina Participa: proposa’n de nous!!! + o posar punt al final de totes les frases o de cap :slight_smile:

I ja està. Brutal, gran feinada <3<3<3<3

3 'M'agrada'

Ueee currazo!!! Moltíssimes gràcies team fanzine :heart_eyes:

Veig que les coses que havia notat s’han comentat per aquí així que no le doy más vueltas. Em sorgeix la pregunta el tema dels marges a l’hora d’imprimir. Ho teniu contemplat? Per què quan vaig anar a imprimir les octavilles de La Instrumental em vaig emportar una sorpresa i veig que aquí està tot molt apretujao

1 'M'agrada'

Uep jo he buscat un presu a un contacte de confiança.

100 fanziness a dinA5 ems surt a 137€, inclos plegar i grapar

Si volem plegar i grapar nosaltres ens estalviem 23€

Per enviarho a imprimir sha de fer el q diu sofi, afegir un sagnat de 3mm a tots els marges i tambe exportar en CMYK enlloc de RGB

Pd el fanzine es brutal <3

2 'M'agrada'

Woooow, quina meravella, m’encanta!!! Bravo @ayman i @Birch <3

I em sumo a tot el que ja s’ha comentat, així que afegeixo unes poques coses:

• genere: imagino que això ja s’ha parlat, no? veig que hi ha algunes coses en femení, llavors molaria unificar, si tot en femení, o tot en neutre, com vulgeu
  • entenc que falta numerar pàgina
  • a la pàgina L’espurna
    • que les frases de les quatre targetes siguin en negrita (s’omple de, i de reclutament, té vincles)
  • a la pàgina de mistu:
    • siguem nosaltres les que administren una plataforma de…
    • com aquí es complica una mica el periode, jo posaria “Una plataforma que humanitza en lloc de deshumanitzar. Que fomenta les escenes…que organitza…”
  • no estic convençuda del títol “fronts oberts” però tampoc trobo un sinònim que m’agradi més (en què estem? què tenim entre mans? no sé…)
3 'M'agrada'

Estic MOLT content de que agradi tant :purple_heart:

Moltissimes gràcies a totis per els comentaris de millora, suuuper pertinents! I gràcies per fer-ho tan rapid <3 finalment aquest mig dia no he pogut aplicar-los del tot, seguiré demà, que tindré accés a un portatil, i ja ho penjo de nou amb les marges i els canvis.

El preu del contacte de @MaciAc em sembla molt molt bo! Podriem fer un de prova a veure com es veu ASAP? També m’agradava la idea de que la portada fos cartulina vermella més gruixuda, però pujaria el cost una mica. No se si pots preguntar en aquest cas quin seria el pressu!

4 'M'agrada'

perdó que no havia llegit això hahahahaa perfecteeeeeeee

1 'M'agrada'

D’acord, per parts!

Canvis aplicats:

• Referències de forum canviades a àgora @marcelcosta

• QR bàsic per millorar la llegibilitat i errors gramaticals a la pàgina de Mistu corregits @txels

• Pàgines numerades, Gènere neutre, millora pàgina espurna, millores pàgina spotify, millores pàgina fairplayer, millores pàgina mistu @Birch

• Marges i sagnat aplicats! @Sofi

• Millores al text de l’espurna i mistu, canviar “fronts oberts” (gràcies especialment per aquesta suggerència!!!, desmiliteritzem el llenguatge! @manfalda )

Altres comentaris:

• Hem xerrat pel delta i hem acordat que encara té sentit parlar de cooperativa, sobretot tenint en compte l’exemple de les cooperatives de consum d’alimentació. Encara que no ens configurem com a cooperativa encara @marcelcosta @guillem

• @txels la idea de “tallar amb el que ens oprimeix” va ser idea de la Marian, que just era amb mi quan estava donant-li voltes! A mi també m’encanta jjeje

• @Birch no se ben bé com posar els emojis sense que quedi atapeït! I quant al collage de portada, a mi just m’agradava així minimalista, amb la chicha a dins! Tot lo de més ho he aplicat!

• Tenim el email de mistu@anartist.com ? i el domini de mistu.org? jo crec que els necessitarem potser és bona idea muntar-los ja (i redirigir mistu.org a la pàgina de la instrumental, de moment)

1 'M'agrada'

El mail ja el teníem creat i acabo de registrar el domini!

1 'M'agrada'

Hola! Doncs ho tenim oi?

Merci Ayman pels canvis aplicats!

@MaciAc jo voto pagar una mica més i que ens ho grapin i tot, que si no anirem de cul.

Està llest per anar-ho enviant? Que suposo que necessiten uns dies per imprimir!

Ja diràs adreça on ho hem de passar!

4 'M'agrada'

@Birch ja esta enviat i mho porten a casa :flexed_biceps::100:

3 'M'agrada'

ARRIBO AQUÍ TARDISSIM PERÒ EMOCIONADÍSSIMA.

AIXÒ ES BRUTAL. SOU LIS MILLORS :fire:

1 'M'agrada'

Ep! Adjunto el fanzine ajustat en blanc i negre, per poder imprimir-ne de manera autònoma i a baix pressupost (com m’havia demanat @marcelcosta). Com perdia una mica de “punch” sense el vermell, he afegit una textura que tenia al darrera d’uns dels collages, però no sé si m’acaba. Si preferiu fons blanc ho trec ràpidament!

He fet un enllaç públic perquè sigui fàcil de compartir.

1 'M'agrada'

També l’adjunto a color amb la falta que hi havia corregida. Crec que podria ser bona idea compartir-ho a la web. Ho fem juntis @MaciAc i així entro també al repo de la Instru?

2 'M'agrada'

T’obro per xat i ens cordinem :smiley:

1 'M'agrada'

Una pregunta de novell, com s’imprimeix? A dues pàgines per full i doble cara?

Ai es clar, s’ha de muntar per imprimir. A una copisteria t’ho fan, durant la setmana ho podria muntar per que es pogués fer a casa fàcil!