Ahir 25/05/26, es van presentar dues opcions d’imatges que representin Mistu a la seva marca. Totes dues tenen en comú mirar de fugir de conceptes que siguin efímers i creïn cohesió i estabilitat.
S’han fet propostes de totes dues per acabar de polir i es convida el grup a fer el mateix. Entre altres coses s’han proposat:
La plataforma em diu que al ser un nou usuari, només puc pujar un element adjunt i només.jpeg, png, … imatge, vaja. I jo el que tinc de la primera proposta es un pdf.
Aquesta seria una versió mes pictogràfica de la segona proposta i que pot arribar millor i de forma més directa al que es propossava al principi. També la fa més versatil com a símbol.
Holi! Acá Tlayoyo dando un poco de su opinion de señoro-mete-la-pata.
Primero que nada que emoción que ya casi tienen logo en Mistu, enhorabuena por el buen trabajo.
Versión de la cerilla con fuego: Es bastante clara y a primera vista se entiende
Puntos a mejorar: Necesitan pensar el logo principalmente en version horizontal porque es el espacio que tenemos disponible en la cabecera para el logo, le daría un par de vueltas para simplificarlo y adaptarlo más a versión horizontal y le daría un poco más de cariño a las curvas de la flama para que se vean bien equilibradas, échenle un ojo a las curvas de bezier.
Versión cajetilla: La elección tipografica me encanta, no solo tiene caracter sino que es legible y el balance de los colores y las formas me gusta en general
Puntos a mejorar: No es tan evidente qué quiere transmitir el diseño, es complicado simplificar la forma de las cerillas a esta escala no sé muy bien cómo lo podrían mejorar en ese sentido
Si tuviera que elegir sin cambios me decantaría más por la versión cajetilla azulita.
Hola! He convidat a la Gemma que s’uneixi al forum perque així pot llegir i participar del feedback. Així es col·lectivitza això, que patia que es produis incomunicacions i així treballem plegades
Ara, molaria veure com funciona aplicat als principals usos que en farem com per exemple en una pàgina web com la instància de Fairplayer. O en miniatura si tinguéssim el dia de demà la nostra pròpia app. O en invertit (fons fosc). Crec que això a la gent no experta ens permetrà decidir o avançar millor.
He fet això versió molt cutre perquè no el tinc en bona qualitat:
Aprofito que tinc uns dies de vacances per mirar de reactivar aquest tema i motivar la participació de la comunitat per si tingués propostes o comentaris al respecte.
Recordeu que el que s’ha treballat fins ara, podeu revisar-ho en aquest enllaç.
Hola Manu! Merci per reactivar aquest fil! Amb la Gemma i una altra amiga (Júlia, que és dissenyadori també i li he estat fent un node al seu colectiu pel Fairplayer) hem estat donant-li unes voltes amb el feedback que es va enviar per aquí.
En concret vam treballar el tema de:
Simplificar les línies i el disseny per millorar la integibilitat en formats petits
Millorar la proposta de color per que sigui més atractiu
Pensar en alternatives per propostes en format dark / light per la instància
Jo miraría de treballar la tercera d’esquerra a dreta: element gràfic + logotip = (isotip).
Dins d’aquestes propostes hi han un isologo, un monograma, un imagotip i un isotip o element gràfic. Perque la identitat tingui solidesa i sigui realment identificable per tothom independentment del format, cal centrar-se en un. I de l’element gràfic tornaria a incloure els 5 mistos en contes dels tres que has deixat ara perque s’entengui millor; sembla que ha perdut representació i l’analogia que es feia abans amb un piano o una kalimba.
Si et cenctres en l’isologo, ja pot ser més fàcil continuar estudiant cromatismes, verticalitat, reduccions, etc.
Hola! Porto una nova actualització del logo. Quedava pendent fer la versió pel mode dark. Júlia em comenta que li funciona més en fons negre mantenir un desplaçament de traç blanc, és a dir, la segona opció:
Aprofito per contestar algunes coses que @ManuelB deia a l’última resposta i altres reflexions que em resonen dins el cap fa un temps:
Desconec els termes específics, en tot cas el que jo estic fent és la traducció i la comunicació amb les persones expertes (i dic expertes perquè els hem demanat encàrrecs, Gemma es dedica a generar imatges corporatives com a Freelance i Júlia en fer el disseny de producte per aplicacions -que és un perfil super interessant i està seguint la pista al Fairplayer-).
Confio plenament en el seu criteri, al cap i a la fi tenen una visió des de l’experiència (i per tant que jo no tinc). Vull dir, per aclarir el procés i de la manera que m’involucro en el projecte (Instru, Mistu i Fariplayer): a mi m’agrada fer de pont del projecte amb altres persones per a que és puguin sentir partíceps, anar afegint forces i anar construint això que tenim entre les mans de manera col·lectiva. És més lent, suposo que no es pot fer això amb tot, però a mi m’agrada més el resultat (que no tindria només a veure amb el logo que ens quedés en si, sinó amb el camí que s’ha traçat i amb els mistos que hem anat trobant pel camí).
Dit això, aquestes varies formes de logo no tenen perquè utilitzar-se totes. La Gemma les va fer per poder tenir en el mateix concepte d’imatge diferents opcions per diferents formats.
Per exemple:
Imatge n. 1: Logos per fanzines o entitats que colaborem
Imatge n. 2: Icona per aplicació per mòvil
Imatge n. 3: Instància de Fairplayer / Mirlo
Imatge n. 4: Foto de perfil de xarxes socials
Jo coincideixo que podriem centrar-nos en la tercera i fer-lo servir per més usos que la instància. Però tampoc m’amoïna en excès perque crec que és una idea prou original i amb càracter així que crec que és prou reconeixible en les diferents formes. Tenim la llibertat d’utilitzar-les o no, depen del que volguem fer. Al final, les dues em van dir que part de la seva feina és reconèixer referències per no caure en tòpics i generar una imatge que pugui donar confusions i amb això les dues es sentien tranquil·les
Aquí realment va ser un punt de millorar contestant a aquest feedback de més amunt:
El que es va fer és modificar el gruix dels mistos per simplificar el disseny, reduir mistos i que estigui més definit en aquesta escala. Així a la foto de perfils de xarxes socials no es perdia. A mi em sembla bé com està, crec que al final també és arribar a conscensos. Si no, crec que li estem demanant molt a una imatge i m’han explicat que a vegades més senzill a nivell visual és molt millor.
Si volem tenir-ho tot de color negre recuperariem la referència de piano o kalimba, però llavors perdem el vermell que a la reunió del logo van demanar algunes (més combatiu, colors menys pastel).
A veure si podem tenir una prova per poder decidir si ens fa el pes i poder-ho tancar aviat en una trobada al setembre.
A mi la veritat és que cada vegada m’agrada més aquesta proposta de la Gemma + Júlia, em molaria veure-ho com queda dins d’una instància de fairplayer o dins de la web. I possibles colors i tal. El rollo de la tercera que sembla que sigui una enganxina amb aquest ‘desplaçament de traç blanc’ em flipa!