Economia i estructura de la part tècnica (servidors i hosting)

Bon dia,

Crec que comença a ser prioritari prendre certes decisions sobre el tema dels servidors d’aquest ecosistema.

Ara mateix tenim:

· Servidor @txels on hi tenim fairplayer.band
· Servidor @MaciAc on hi ha varis faircamps
· Servidor Anartist on hi tenim aquest àgora i fairplayer.org

En molt breus necessitarem:

· Instal·lar instància de Mistu
· Instal·lar primer(s) Mirlos local(s)
**
Llavors, què fem?**

@txels @MaciAc @marcelcosta(anartist) veig tres opcions pels vostres servidors:

1. Els seguiu pagant vosaltres i no els cooperativitzem
  2. Els deixem on són però poseu la facturació en nom de Radi Solar SCCL perquè els comencem a pagar desde Fairplayer
  3. Els traslladem als nous servidors comunitaris que lloguem on hi posarem les necessitats futures.

Per mi, la 3 és la millor perquè ens facilita molt la feina econòmica (menys factures), però si creieu que és millor la 2 ho parlem. Si feu la 1 també està bé. Seria la vostra ‘donació’.

Pel que fa als nous allotjaments (fairplayer mistu, per exemple):

On els posem? Parlem amb la eXO? Molaria accelerar-ho perquè fins que no prenguem una decisió no podrem tenir la nostra instància de Fairplayer.

Tema relacionat:

2 'M'agrada'

Recordo que en Victor ens va oferir la opció de fer servir servidors de Bitlab que estan dimensionats per transcodificació i streaming de video, podrien anar bé per a instàncies de catàlegs que requereixin bon ample de banda.

3 'M'agrada'

Enllaço aquí on BitLab parla d’aquesta plataforma així la tenim a mà i més gent la cotillea i n’està al corrent

2 'M'agrada'

Merci @Sofi pel context! No he trobat en aquesta pàgina res sobre que Bitlab ofereixi directament “de forma pública” l’accés a PlataformESS com a servei a tercers… devia ser una cosa més interna que va proposar Victor com a “projecte afí” (en Victor no està en aquesta àgora). Tu ho coneixes?

1 'M'agrada'

Exacte! Això mateix. Alguns cops va mencionar que és un projecte que encaixa 100% en valors i que podriem xerrar per que col·laboressim :slight_smile:

1 'M'agrada'

El server amb Faircamps el tenim a mitges amb @Sofi

Molaria cooperativitzar-lo o assumir els costos de manera comunitaria (actualment estem pagant 6€ i pico al mes)

Però tb he de dir que fer la migració fa una mica de mandra haha :smiley:

1 'M'agrada'

Una opció és mantenir el servidor però simplement canviar la propietat a Radi Solar perquè ens ho cobrin i ens enviin les factures allà. I utilitzem aquest server com a hosting de faircamps per exemple i potser alguna cosa més. Ho parlem al setembre i també amb @Sofi ?

Una pregunta: em caldrà un servidor virtual modest per a Selecteh. Al principi pensava contractar alguna cosa a Hetzner, i ara que parlem de coŀlaborar em pregunto si teniu una alternativa millor / més en la línia Instrumental (que després de llegir aquest fil no em queda clara). :wink:

Estem en procés de tenir un hosting compartit similar per exemple que el que tenim a Anartist (@icaria36 és anartista). I poder-lo utilitzar i finançar entre diferents instàncies / col·lectius. Ho estem intentant accelerar una mica però no fa pinta que abans del setembre tinguem res…

1 'M'agrada'