Un article molt interessant sobre plataformes musicals on se’ns menciona a Mirlo i a nosaltres, al voltant de tres eixos que sovint hem comentat: curadoria, cooperació i compensació. Una lectura molt recomanable per ressituar-nos i plantejar quins han de ser els nostres objectius per al curs que comença.
How alternative music platforms are seeking solutions to streaming: curation, compensation, cooperation
Connecta amb voltes que he estat donant sobre com hem de pensar Fairplayer, amb el que hem après aquest any i les aliances que hem fet, i on podem aportar més valor dins l’ecosistema tecnològic (on hi ha Mirlo i altres)…
Jo penso que serà en la “descoberta” de música i per tant la part de curadoria on podem jugar un paper més útil que complementa millor els projectes afins.
Molt interessant, gràcies per compartir-ho! Fa un bon repàs de moltes iniciatives que ni coneixia. És interessant veure com algunes que s’havien mencionat quan van començar, han anat tancant
Nina Protocol, have shut down
I mola tenir referents d’altres models:
Juniper, a small startup developed by Nashville musician Eagle Johnson, plans to take things a step further by calculating royalties based on total listening time instead of stream count.
Molarà investigar com ho fan, tenint en compte que és una de les idees que teníem (encara que també hi havia d’altres).
Que xulo que es mencioni Fairplayer
En quant al que comentes @txels , crec que tens raó, al menys al principi!
Per cert.
People are increasingly aware of Spotify’s shortcomings and are growing skeptical of Big Tech, in part thanks to books like Liz Pelly’s Mood Machine and Eric Drott’s Streaming Music, Streaming Capital.
Jo encara no m’he llegit aquest llibre… sé que varies persones de La Instru si que se l’han llegit, però potser podríem fer un petit club de lectura al respecte (ara faig un fil)