Actualitzar explicacions del procés per penjar la música a Fairplayer

Arrel de la incorporació de Mirlo com a nou ‘proveïdor’ de catàleg, penso que hauriem de canviar una mica l’explicació i el procés de com penjar la música a Fairplayer.

Proposo:

A la pàgina uneix-te com a artista:

Proposo que el títul digui ‘backstage’ perquè si et un artista de Mirlo no et cal unir-te aquí, o fins i tot si ets un artista d’un col·lectiu que ja té el seu faircamp sincronitzat no t’has d’unir aquí. També li podriem dir Hub enlloc de backstage, però té certa gràcia.

A més, a sota afegiria aquesta informació i un enllaça a la documentació:

Connecta-hi i gestiona la teva instància de Faircamp o Mirlo. Si vols saber-ne més, vés a la documentació de Fairplayer.

Aquí com quedaria (penpot)

Un cop a dins del hub / backstage:

Aquí faria lo mateix però adaptant una mica el text:

Aquí podràs connectar-hi i gestionar la teva instància de Faircamp o Mirlo. Si vols saber-ne més, vés a la documentació de Fairplayer.

A la documentació:

Aquí hi ha més feina. Potser podem esperar a actualitzar-ho quan existeixin més Mirlos? Caldrà veure si ho enfoquem més a que la gent pugui trobar el seu mirlo o a autoallotjar-lo. Cal investigar més sobre això.

Què us sembla?

cc @Tlayoyo @txels @MaciAc

Merci per encetar el tema, una mica ho havíem estat comentant que tota la informació i documentació d’aquesta part està obsoleta, sobretot pel que fa a Mirlo.

Cal explicar bé com unir-se com a artista des de Mirlo (que és molt diferent que “connectar una instància Mirlo de la que ets propietària”), i seria una bona oportunitat per enllaçar a documentació sobre el concepte de campament base, descentralització etc.

Ara el que està passant és que hi ha gent que afegeix la seva URL d’artista de Mirlo i té uns efectes no previstos bastant curiosos (a més de no funcionar, és clar).

Jo crec que tota la documentació i infos ja podem escriure-la parlant explícitament amb termes multi-instància com “instància de Mirlo (p.e. mirlo.space)”.

1 'M'agrada'

…i sempre cal donar la opció de “posa’t en contacte amb nosaltres si no tens cap d’aquests”.

1 'M'agrada'

O si ho ets però tens problemes… jejeje

1 'M'agrada'

Holi! Perdoneu que acabo de veure aixo, pos sí, podem fer una proposta per incloure mes proveidores, de moment tenim Mirlo pero em sona que serán mes?
Alguna consideració tecnica al moment de pujar Mirlos? O com comproven que tenim el vist bo del music per pujar la seva musica? @txels @MaciAc ara tenim el codi a la capcelera de faircamp.
Que fem? jejeje obrim un projecte a codeberg?

Una pàgina crítica per a afegir la informació per a artistes d’altres plataformes és la pàgina de registre d’un nou compte:

La setmana passada quan em vaig dir “vinga, vaig a afegir la meva música de Mirlo” perquè havia sentit les companes sobre la coŀlaboració, el primer que vaig fer va ser crear un compte a FairPlayer i llavors no trobava la manera d’afegir les meves dades de Mirlo… Fins que em vau explicar que no, que això es feia des del meu compte de Mirlo (la qual cosa té molt de sentit… un cop que ho saps).

Però llavors ja tenia el compte creat a FairPlayer.band…

3 'M'agrada'

Si, millor obrim un projecte i hi podem moure algun ticket que ja teníem per a simplificar el onboarding.

Com diu @icaria36, com que per participar a Fairplayer des de Mirlo no cal ni tenir-hi compte d’artista, doncs caldria començar per aquí… El que fa temps es deia “uneix-te com a artista / join as artist”, quan teníem més segregat el ser oient o artista, que ara és simplement un sol botó “Sign up”.

Llavors, abans fins i tot de crear un compte, hi ha d’haver una explicació que presenti clarament les opcions, que de forma exhaustiva serien aquestes:

• Si ets oient, ara mateix no cal ni que creïs un compte
  • Si ets artista que allotges el teu propi catàleg (a Faircamp), dona’t d’alta i tal i tal. Aquí cal aclarir que Faircamp és un software molt concret i el teu web ha d’estar fet amb aquest software, que hi ha gent que al camp “Faircamp URL” hi posa qualsevol cosa.
  • Si ets artista que tens la música a un catàleg gestionat per tercers (p.e. Mirlo) que ja estan connectats a Fairplayer, doncs explicar com des d’allà pots optar a participar (a Mirlo és un botó a la configuració del teu compte d’artista). Aquí podem llistar les instàncies connectades i posar-hi un link convenient, que podríem fer fins i tot que et portés directament a la configuració de Mirlo i activar-ho, fent uns retocs al codi de Mirlo
  • Si no ets artista però gestiones una instància de Mirlo (ho anem adaptant en el futur a mesura que incorporem altres softwares), pos dona’t d’alta i fes això altre.
  • Si no ets cap dels anteriors, et portem a un formulari per contactar amb nosaltres i estudiarem el teu cas.

@Tlayoyo val la pena que ho parlem (també amb @MaciAc) abans que tiris milles amb dissenys :sweat_smile:

3 'M'agrada'

Tot això explicat de forma entenedora i pas a pas.

Haha encara hi ha això superantic a les internets: https://joinfairplayer.org/

@Tlayoyo Improve Fairplayer onboarding - fairplayer/fairplayer - Codeberg.org projecte a Codeberg creat

…però no trobo els tiquets originals d’afegir un catàleg al hub pas a pas. En tot cas, podeu crear-hi tiquets que considereu. Qui voldria liderar aquest projecte?

De moment (dintre del què hem batejat amb Mirlo com a iniciativa “CHorUs”) hem tingut converses amb bandwagon.fm i jam.coop però no tenim terminis concrets.

Però crec que aviat podríem fer crides a l’acció tipus “si vols fer possible integrar altres projectes de CHorUs pots donar suport econòmic aquí…”, que s’està parlant de fer crowdfunding específic per a això.

2 'M'agrada'

Una publicació s’ha separat en un tema nou: Proposta de procés per a projectes a Codeberg

Hola em sembla be,
Abans de tirar millas, poso acá la meva proposta perque hi ha crec que mes cosetas que faltan i que podem afegir

Qual opció els sembla millor?

per mi la B es mes clara per usuaria que igual es registran pero no tenen node i no els queda clar

Hi he estat pensant més i crec que val la pena abans de pensar solucions que ens assegurem que coincidim en el diagnosi de la situació i les necessitats.

He arribat a la conclusió que part del problema és que hem estat sempre parlant en dos perfils[*] (oient i artista) quan en realitat n’hi ha tres (inclou el “administrador de servidor”). Hi haurà gent que serà una, dues o les tres, però portaran “diferents gorres” per fer coses diferents.

[* El que en UX en diuen “user persona”.]

El nostre hub realment té el nom correcte pel que és, perquè és un lloc on connectar nodes/servidors compatibles a la infrastructura compartida. Com a tal, només necessita tenir accés al hub l’admin d’un node que es vulgui connectar a la xarxa comuna, i que com a admin pot validar-lo.

Llavors fins ara hem estat [sobre?]simplificant terminologia i això crec que crea més confusió. “Unir-me com a artista” i “catàleg” (enlloc de servidor) crec que pot acabar confonent més que ajudant.

Tenint clar que hi ha (també, específicament) un perfil d’administrador d’un servidor, no cal inhibir-se d’utilitzar termes tècnics no ambigus en el context on participen aquestes usuàries. És més, posar una opció tipus “Administro un servidor Faircamp/Mirlo…” tirarà enrere la gent que precisament volem tirar enrere (gent que ara posa URLs de spotify, archive.org, etc… per provar, perquè no entén realment el lloc on s’ha ficat), gent que ja no triaria aquesta via.

Llavors, si coincidim en això, el que ens falta és definir com guiem artistes (en la persona “artista”, no “admin de servidor”) cap a formes de participar? Per mi la millor manera d’explicar-ho és que l’artista participa formant part d’un dels nodes connectats. Llavors els hem d’ajudar a identificar nodes ja connectats on es puguin afegir (aquí hi encaixarem el concepte de comunitats d’artistes).

Llavors, alguns dels nodes connectats a Fairplayer poden informar que accepten artistes i tenir un link per donar-s’hi d’alta etc. Això seria el cas de Mirlo (però també podria ser el cas de col·lectius que fan servir Faircamp, com Radi Solar, Discos Pinya… si volen oferir la opció de contactar amb ells i unir-s’hi), que podrien tenir un enllaç i unes condicions per apuntar-s’hi. Llistar aquestes comunitats al Fairplayer podria ser la opció promoguda de cara a artistes que desitgen participar.

Faltarien més coses (tipus artista que es vol unir però no hi troba comunitat que li interessi…), però de moment ho deixo aquí a veure què en penseu, si compartiu el diagnosi etc.

@guillem @marcelcosta @MaciAc @Tlayoyo

2 'M'agrada'

100% d’acord. De fet, ara és el moment d’implementar certes converses que teniem quan començàvem i que vam anar simplificant per fer un primer llançament minimalista i amb sentit. De fet, per això al principi a la web li deiem joinfairplayer.org perquè el buscador de nodes era una part molt important.

Pel que fa a l’acompanyament a l’artista en trobar un node, perquè no ens passi que cada poc temps el que tenim dissenyat caduca intentaria pensar algo de llarga durada que, per exemple, et mostrés un llistat d’integracions (Fairplayer, Mirlo, + ampliable en el futur) i un llistat de nodes (Mirlo.space + ampliable).

Potser ens podem basar molt en Mastodon com a referent: Servidors - Mastodon

Crec que el que podriem fer és que aquest llistat de servidors, agafés tots els servidors connectats a fairplayer.band i mostrés els camps:

· Imatge
· Nom del servidor
· Eina que utilitza
· Si és obert pujar-hi el teu catàleg o no

Lo de si és obert o no ho és, podries definir-ho al hub al configurar el node. I podria haver-hi tres categories:

· Registre tancat
· Registre per sol·licitud
· Registre tancat

Els filtres més interessants a fer en el llistat serien:

· Per tipus de registre (obert, sol·licitud, tancat)
· Per eina (faircamp, mirlo, etc.)

Què us sembla?

2 'M'agrada'

Holi,

Hi ha molts punts que crec que son importants pero crec que son projectes separats. Igual comencem per algun i despres afegim el següent:

1 Volem que cada instancia tingui normas de convivencia abans del registre?

Crec que aixo no necesita mes explicació, he afegit aixo a les propostas perque crec que es important

2 Volem fer mes clar com pujar musica a la instancia

Les propostas separan la selecció de tipus de node, de afegir url al node, aixo ens permetra fer mes clar, si per example

1. algu ja te musica a mirlo, podem posar un enllaç a Mirlo a la pagina a on pots configurar que el teu compte es conecte a fairplayer
  2. si selecciona faircamp podem posar algo semblan a lo que ha proposat el @guillem
  3. si no te ni mirlo ni faircamp que ens contacti

Deixo acá un diagrama amb la proposta per pujar nodes

3 Volem fer mes clar amb el tema de crear compte per escoltar?

Dubte: Hi ha registres de penya que no entenc que el registre es sol per artista?

4 Volem fer el process de registre per administrador?

Te sentit que aixo sigui part del process de registe? No es mes una part de cuan creas una instancia?

5 Volem promoure la creació de instancias?

Actualment tenim sol la instancia de fairplayer.band i els canvis que volem fer en principi son aplicables a les futuras instancias. Pero igual tenim que promoure que la penya es obra una instancia propia? Aixo em sembla interesant pero es un projecte nou…no?

Petons

2 'M'agrada'